נעילה מעורבת בבורסה; אורמת זינקה 5%, טבע ירדה 2.7%

דלק קידוחים ואבנר השלימו בסוף השבוע גיוס של 2 מיליארד דולר בארה"ב - הביקושים הסתכמו ב-13.5 מיליארד דולר ■ אורמת זינקה לאחר הדוחות הכספיים של אורמת טכנולוגיות

המסחר בבורסה נחתם היום (א') במגמה מעורבת לאחר שהמסחר בניו יורק הסתיים ביום שישי בעליות קלות. המניות הדואליות חזרו מניו-יורק עם השפעה שלילית של כ-0.5% על מדד המעו"ף. מחזור המסחר הסתכם בכ-641 מיליון שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור ביום ו' בעליות, לאחר פתיחה שלילית ונעילה שלילית בבורסות אירופה. נשיא שלוחת הפד בדאלאס, ריצ'ארד פישר, אמר כי הוא תומך בסיום תוכנית רכישות האג"ח באוקטובר, אז תשאר התוכנית עם 15 מיליארד דולר בחודש, סכום שגם אותו יש להוריד מהפרק בפגישת הבנק בסוף אוקטובר. בנאום שנשא בועידת בנקאים בניו אורלינס, אמר פישר כי הפד לא יכול להאיץ את קצב צמצום הרכישות מפני שהשוק "מכור במידה מסוימת" למדיניות.

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירתם השבועית כי "מומלצת חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על חו"ל, תוך הערכה שרמת המחירים של שוקי המניות בעולם עדיפה ביחס לאג"ח הקונצרני. הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח בשוקי המניות. תופעה זו מורגשת גם בשוק המקומי, בו עיקר העליות במדדי המניות בשנתיים האחרונות נובעות מעלייה במכפילי הרווח, ולא מעלייה ברווחי הפירמות".

נגידת בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג החליטה להאריך את כהונתו של המפקח על הבנקים דודו זקן. כהונתו של זקן צפויה להסתיים בסוף השנה, ולפי הערכות היא תוארך למשך עד שנתיים נוספות. פלוג התלבטה בחודשים האחרונים אם להאריך את כהונתו של זקן, או למצוא לו מחליף מתוך המערכת הבנקאית, אך בסופו של דבר החליטה להאריך את כהונתו. זקן, שצמח בתוך בנק ישראל, ושישלים בסוף השנה ארבע שנים בתפקיד, ביצע לא מעט מהלכים בקדנציה שלו. הוא הוביל את ועדת זקן שהוקמה בעקבות המלצות ועדת טרכטנברג, במטרה לשפר את התחרות במערכת הבנקאית.

דוח חזק לאורמת טכנולוגיות

טבע ננעלה היום בירידות במחזור גבוה בצל פער ארביטראז' שלילי. איל דשא, מנהל הכספים הראשי של החברה, אמר היום בכנס אופנהיימר כי ייתכן גל נוסף של פיטורים וקיצוצים בחברה כחלק מתהליך ההתייעלות ודיבר גם על עתיד הקופקסון, שהפטנט עליו יפקע בעוד שבועיים. (לסיפור המלא)

מניית אורמת נסחרה בעליות חדות, בעקבות העלייה החדה במניות החברה הבת אורמת טכנולוגיות ביום שישי. החברה דיווחה כי ההכנסות ברבעון הראשון צמחו ב-19.8% ל-142.4 מיליון דולר, הרווח התפעולי הסתכם ב-42.6 מיליון דולר לעומת 7.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה הסתכם ל-21.6 מיליון דולר לעומת הפסד של 5.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

החברות דלק קידוחים ואבנר השלימו בהצלחה גיוס בינלאומי במסגרתו גוייסו שני מיליארד דולר באג"ח שיישרשמו למסחר ב'רצף מוסדי' בבורסה בתל אביב. לאחר רוד-שואו שנערך במהלך הימים האחרונים בארה"ב, אירופה וישראל, הביעו המשקיעים המוסדיים הזרים והמקומיים אמון רב בתעשיית הגז הישראלית והזרימו ביקושים גבוהים במיוחד של כ-13.5 מיליארד דולר - 650% מעל מסגרת הגיוס המוצעת.

עוד בענייני לוויתן - השנה בה יתחיל מאגר "לוויתן" לספק גז למשק הישראלי תהיה 2018. נתון זה נכלל בדירוג שפרסמה מעלות S&P לאג"ח שהנפיקה "תמר". תאריך תחילת ההזרמה המקורי של לוויתן עמד כידוע על 2016. נציין את רציו .

מניית אפריקה ריכזה היום עניין על רקע המסחר בזכויות החברה, מסחר שהופסק בשעות הבוקר בשל תקלה טכנית מהותית בבורסה. (לסיפור המלא)