הנפקת דלק קידוחים ואבנר: ביקושים של 13.5 מיליארד דולר

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, גדעון תדמור: "הבעת אמון חסרת תקדים של שוקי ההון של אירופה, ארה"ב וישראל בחזון של דלק קידוחים, אבנר וקבוצת דלק"

החברות דלק קידוחים ואבנר השלימו בהצלחה גיוס בינלאומי במסגרתו גוייסו שני מיליארד דולר באג"ח שיישרשמו למסחר ב'רצף מוסדי' בבורסה לניירות ערך בתל-אביב.

לאחר רוד-שואו שנערך במהלך הימים האחרונים בארה"ב, אירופה וישראל, הביעו המשקיעים המוסדיים הזרים והמקומיים אמון רב בתעשיית הגז הישראלית והזרימו ביקושים גבוהים במיוחד של כ-13.5 מיליארד דולר - 650% מעל מסגרת הגיוס המוצעת.

למעלה מ-10 מיליארד דולר של ביקושים הוזרמו על ידי המשקיעים הזרים - קרנות השקעה, בנקים וגופים מובילים מתעשיית הפיננסים בארה"ב ואירופה. ההנפקה גם זכתה לביקושים רבים ועוררה עניין רב גם בשוק המוסדי הישראלי עם ביקושים של למעלה מ-3 מיליארד דולר.

בחלוקה הסופית נקבע חלקם של המשקיעים הזרים על כ-70% מכלל ההנפקה עם היקף השקעה של 1.35 מיליארד דולר, כאשר המשקיעים המוסדיים הישראלים רכשו אג"ח בהיקף של 650 מיליון דולר, 30% מכלל ההנפקה.

יו"ר דלק קידוחים ומנכ"ל אבנר, גדעון תדמור: "מדובר בהבעת אמון חסרת תקדים של שוקי ההון של אירופה, ארה"ב וישראל בחזון של דלק קידוחים, אבנר וקבוצת דלק. פיתוח מאגר לוויתן יאפשר להמשיך ולהטמיע בישראל את מהפכת הגז הטבעי וכן ייצוא אזורי ובינ"ל שיחזק משמעותית את מעמדה הגיאו-פוליטי של ישראל".

מנכ"ל דלק קידוחים, יוסי אבו: "ההצלחה האדירה של הגיוס מעידה על האמון הרב של המשקיעים הבינ"ל והישראלים בעתיד תעשייית הגז הישראלית ונובעת מהניסיון של השותפויות בפיתוח פרויקט תמר, שזוכה להערכה בינלאומית בשל קצב הפיתוח חסר התקדים ונתוני ההפקה המוצלחים. הגיוס הוא אבן דרך משמעותית בדרך לפיתוח מאגר לוויתן, שיזניק את כלכלת ישראל וייצור אלפי מקומות עבודה חדשים".

לצורך הגיוס הקימו דלק קידוחים ואבנר חברה ייעודית בשם תמר בונד בע"מ. במסגרת ההנפקה הוצעו חמש סדרות אג"ח דולרית בהיקף של 400 מיליון דולר כל אחת, לתקופות של 3,5,7,10 ו-12 שנים שמועד פירעונן בין השנים 2016-2025. המח"מ הממוצע של החוב יעמוד על כ-7 שנים. לטובת ההנפקה, ישעבדו השותפויות אבנר ודלק קידוחים כביטחונות כ-28% מהזכויות במאגר 'תמר' לידי המלווים.

מבנה ההנפקה הוא של מספר הלוואות "בולט" (בלון) כלומר, תשלום קרן אחד בתום התקופה של סדרת האג"ח.

לאור הביקושים הגבוהים הושלם הגיוס בריביות קבועות נמוכות יחסית הנעות בין 2.803% בסדרה הקצרה ביותר (מועד פירעון ב-2016) ועד לריבית של 5.412% בסדרה הארוכה (מועד פירעון 2025). הממוצע המשוקלל של הריבית בכל הסדרות עומד על כ-4.71%.