כך יו טיוב מייצרת מיליונרים חדשים שלא קמים מהכיסא

ב-CNBC ערכו רשימה של "כוכבי יוטיוב" שהצליחו להפוך למיליונרים באמצעות הסרטונים שיצאו והעלו ■ הסטודנט חובב המשחקים כבר הרוויח עד 18 מיליון דולר מהתחביב החדש שלו

הרעיון שאדם יכול להעלות סרטון ליוטיוב שבו הוא משחק במשחק מחשב ולהרוויח עשרות מיליוני דולרים בשנה יכול אומנם להישמע מגוחך, אך למעשה מספר האנשים שהפכו למיליונרים בזכות היוטיוב נמצא במגמת עלייה, כך לפי נתונים של אתר SocialBlade, העורך ניתוחים אנליטיים על יוטיוב.

הכוכבים הגדולים של יוטיוב כוללים מגוונים מאוד. החל בכאלה שפתחו ערוץ בו הם מעלים סרטונים של משחקי מחשב וכלה בסרטוני הדרכה שונים. ב-SocialBlade מעריכים את ההכנסה שיוצר כל סרטון ביוטיוב, בהתבסס על מגוון רחב של פרמטרים הכוללים בעיקר את מספר הצפיות ומספר הנרשמים לערוץ.

ב-CNBC ערכו רשימה של "כוכבי יוטיוב" שהצליחו להפוך למולטי מיליונרים באמצעות סרטונים שהעלו לאתר הפופולרי. להלן חלק מרשימת הכוכבים:

■ פליקס ארביד - סטודנט שוודי בן 24 שהפך לאחד הכוכבים הגדולים ביוטיוב לאחר שפתח ערוץ עם סרטונים בהם הוא צילם את עצמו משחק במשחקי וידאו. הסרטונים גרפו 4.3 מיליארד צפיות, שהניבו לו לפי הערכות הכנסה שנתית של עד כ-18 מיליון דולר.

■ DisneyCollectorBR - ערוץ של סרטונים שבו נערה משחקת בצעצועים של חברת דיסני. הנערה היא מברזיל וזהו הפרט היחיד שהיא חשפה על עצמה, כאשר אפילו את פניה היא אינה חושפת בסרטונים. לערוץ שלה נרשמו כבר יותר מ-1.3 מיליון מנויים כאשר הסרטונים הניבו לה לפי הערכות עד כ-12.2 מיליון דולר בשנה.

סרטון לדוגמא מהערוץ DisneyCollectorBR:

■ בני ורפי פיין - שני אחים יהודים מארה"ב שיצרו סדרה קומית ביוטיוב הנקראת "React". לשני האחים יש יותר מ-8.2 מיליון מנויים לערוץ שלהם וכ-1.6 מיליארד צפיות, שהניבו להם הכנסה שנתית של עד כ-7.1 מיליון דולר.

סרטון שהעלו האחים פיין לערוץ שלהם - The Fine Bros:

■ איאן הקוקס ואנתוני פדיליה - שנייים הנחשבים ל"כוכבי" היוטיוב הראשונים, כאשר פתחו את הערוץ הקומי Smosh, בו הם מציגים שירים, סרטונים ומשחקים. לפי הערכות, הסרטונים שהם העלו מניבים להם הכנסה שנתית של עד כ-5 מיליון דולר.