הטיפ היומי: מניית הטכנולוגיה שיכולה לזנק ב-71%

מריל לינץ' ממליץ על אלוט תקשורת הישראלי ומדבר על ביקוש טוב למוצריה ושיא בעסקאות גדולות

חברת הטכנולוגיה אלוט תקשורת פועלת בתחום ה-DPI (רש"ת: Deep Packet Inspection), לניטור תכנים העוברים על גבי רשת האינטרנט, במטרה לסייע לספקיות התקשורת לשלוט טוב יותר על תעבורת הנתונים ברשת. אלוט נסחרת במקביל בנאסד"ק ובבורסה של תל אביב ושווי השוק שלה הוא כ-398 מיליון דולר.

לפני כשבוע אלוט פרסמה את דוחות הרבעון הראשון של השנה. ההכנסות היו גבוהות ב-9% מתחזיות השוק, והרווח הנקי למניה היה בהתאם לצפי בשל הוצאות גבוהות יותר. היחס בין ההזמנות להכנסות ששוב היה גבוה מ-1, וכן מספר מגמות מתחת לפני השטח, משאירים אותנו בגישה חיובית כלפי אלוט.

במקביל לדוחות, המנכ"ל הודיע על פרישתו, אך לאחר שיחה עם החברה, אנחנו מאמינים שזה נעשה מסיבות אישיות ולא משקף משהו על מצב העסקים בה.

מה אהבנו בדוחות אלוט? יחס ההזמנות להכנסות היה כאמור גבוה מ-1, זה רבעון חמישי ברציפות. אלוט עקפה את התחזיות כשצמחה ב-3.5% מהרבעון הקודם, ברבעון שנחשב לחלש עונתית, והדבר מצביע על ביקוש טוב ל-DPI.

החברה דיווחה על שיא של 25 עסקאות גדולות, קרי בהיקף של למעלה מ-250 אלף דולר - 14 עם ספקיות סלולר ו-11 מספקיות תקשורת נייחת (בעיקר כבלים). 5 מהעסקאות, אגב, היו עם לקוחות חדשים.

אלוט רואה שיפור באזור EMEA (אירופה, המזרח התיכון ואפריקה). החברה נשארת ממוצבת היטב לקראת השינויים במדיניות נייטרליות הרשת בארה"ב, שעשויה לאפשר לספקיות התקשורת להשתמש במאפיינים המתוחכמים יותר של טכנולוגיית ה-DPI.

היו גם דברים שלא אהבנו בדוחות: ההכנסות ממכירות מוצרים ירדו ב-9% מהרבעון הקודם וצמחו רק ב-7% מהרבעון המקביל. זאת בזמן שבשירותים נרשמה צמיחה של 39% ו-41% ביחס לרבעון הקודם ולרבעון המקביל בהתאמה.

נרשמה חולשה ברווחיות הגולמיות שהייתה 72.8%, לעומת טווח נורמלי של 75%-76%. שולי הרווח צפויים לחזור לרמה ההיסטורית ברבעון השני.

המלצתנו למניית אלוט היא "קנייה", ומחיר היעד 21 דולר, כ-71% מעל מחירה.

* נכתב ע"י טל ליאני, מחלקת המחקר, מריל לינץ'.

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם