גבאי: "על אף האתגרים - חיים גבריאלי פעל באופן ענייני"

הנאמן בהסדר החוב בקבוצת אי.די.בי, אייל גבאי, מסר לבית המשפט דוח עם השלמת הליך ביצוע הסדר החוב באי.די.בי

הנאמן בהסדר החוב בקבוצת אי.די.בי, אייל גבאי, הגיש היום (א') לבית המשפט המחוזי בתל אביב יפו דוח בנוגע להשלמת הליך ביצוע ההסדר, לקראת הוצאתו אל הפועל.

גבאי מציין כי דירקטוריון אי.די.בי פתוח נתן ארכה של 45 יום לקבוצת הרוכשים הסינית להשלמת העסקה למכירת כלל ביטוח, וכי במקביל, פועלים הנאמנים מול אי.די.בי פתוח לשם קידום נושא הזרמת כספי הלוואת כלל כהגדרתה בהסדר, לאי.די.בי פתוח, הלוואה אשר הנה נדרשת על פי צרכי המזומן של אידיבי פתוח, עוד בחודש זה.

בנוגע למו"מ על עסקת כלל, מציין גבאי כי סוכם על הגדלת התמורה בגין העסקה באופן בו התמורה תחושב לפי שווי חברה של כלל ביטוח של 4.8 מיליארד שקל במקום 4.6 מיליארד שקל. אם קבוצת הרוכשים תאריך את המועד האחרון להתקיימות התנאים המתלים עד ל-20 ביוני, תחושב התמורה בגין העסקה לפי שווי חברה של 4.85 מיליארד שקל.

כמו כן נכתב כי במקרה בו ההסכם יפקע לפני השלמתו בשל הפרה מהותית של ההסכם על-ידי החברה הסינית, היא תאלץ לשלם פיצוי בגובה של 300 מיליון שקל. כמו כן, אם ההסכם לא יושלם עד ה-15 במאי, אי.די.בי תוכל לנהל מו"מ עם צדדים שלישיים למכירת החזקותיה בכלל ביטוח לצורך עסקה אלטרנטיבית.

כמו כן צוין בדוח לטובה מנכ"ל אי.די.בי פתוח, חיים גבריאלי. "ראוי לציין", נכתב, "כי על אף מורכבות התקופה והאתגרים יוצאי הדופן עמה התמודדו חברות הקבוצה, ובכלל זה אתגרים הקשורים בהשלמת ההסדר, ניהול תזרים המזומנים, טיפול בעסקת כלל ביטוח, תיאומים מורכבים בין כל הגורמים ועבודה מול המערכת הבנקאית, השכיל מר גבריאלי לאורך התקופה לפעול באופן ענייני ובמקצועיות רבה, תוך הפגנת מסירות יוצאת דופן והבנה עמוקה של צרכיהן ופעילותן של חברות הקבוצה".