נעילה חיובית באירופה; "כלכלת גוש האירו ממשיכה לדשדש"

וול סטריט נסחרת בעליות, מדד S&P 500 ברמות שיא ■ כ-89% מתושבי העיר המזרח אוקראינית דונייסק הצביעו בעד סיפוח לרוסיה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות שערים, כאשר מדד הדאקס הגרמני מטפס בכ-1.2%. זאת לאחר נעילה חיובית בוול סטריט בסוף השבוע ומגמה מעורבת בבורסות אסיה.

שוק המניות האירופי חתם את השבוע החולף בעליות, זה השבוע הרביעי ברציפות, לאחר שנשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הכריז בסוף השבוע כי הוא מותיר את הריבית על כנה, אך הודיע בנוסף כי הוא מוכן לפעול במטרה להחליש את המטבע המקומי שהתחזק לרמות שיא מול הדולר. בתגובה, האירו החל בממגמת היחלשות מרמה של 1.4 דולרים לאירו, שיא של שנתיים וחצי.

דרמה באוקראינה. תושבי העיר המזרח אוקראינית דונייסק, הצביעו ברוב גדול בעד היפרדות מאוקראינה וסיפוח לרוסיה, עך עולה ממשאל העם שנערך שם אתמול. עם זאת, ארה"ב, אוקראינה, והאיחוד האירופי טוענים כי משאל העם היה אינו חוקי. כעת עולה השאלה האם תוצאות משאל העם יגררו החרפה נוספת במשבר הרוסי אוקראיני.

אלעד סלומון, אנליסט בכיר ביוטרייד בית השקעות טוען כי "דראגי מוכרח לשדר יותר אסרטיביות ולהימנע מלזרוע אי וודאות נוספת לגבי הדרך שבה הבנק המרכזי באירופה מטפל בכלכלה האירופית המקרטעת. את כאב הראש המטאפורי של מריו דראגי ניתן לתאר כמיגרנה כרונית. כלכלת גוש האירו ממשיכה לדשדש".

מניית Sky Deutschland זינקה בכ-10% לאחר שהחברה הבריטית Sky Broadcasting Group מתכננת לרכוש את החברה הגרמנית. מניית לוג'יקטק אינטרנשיונל עלתה גם היא לאחר שקרדיט סוויס העלתה המלצה לחברה ל"קנייה".

המסחר בבורסות אסיה נחתם במגמה מעורבת, לאחר עליות שנרשמו ביום שישי בניו יורק. הסוחרים ממשיכים לעקוב גם היום אחרי ההתפתחויות באוקראינה.

במזרח אוקראינה נערך משאל עם וכ-89% מהמשתתפים הצביעו בעד התנתקות מאוקראינה והקמת מדינה נפרדת. עדיין לא ברור עם מדובר באיחוד מחודש עם רוסיה או מדינה אחרת.

מניית אולימפוס זינקה לאחר שיצרנית המצלמות דיווחה על גידול של קרוב ל-70% ברווח בשנת העסקים האחרונה.

בורסת שנחאי רשמה עלייה חדה על רקע רפורמות בשוק ההון שהוצגו במהלך סוף השבוע בסין.

עליות נרשמו במניות הבנקים הגדולים בטוקיו על רקע נתונים שפורסמו והצביעו על גידול במתן הלוואות בחודש אפריל.