שופרסל: הרווח הנקי צנח ברבעון ב-42% ל-32 מיליון שקל

שיעור הרווח התפעולי צנח מ-3.5% ברבעון המקביל אשתקד ל-2.3% ■ יו"ר שופרסל, רפי ביסקר: "בינואר-פברואר נרשמה חולשה דרמטית בשוק המזון"

בתקופה האחרונה התפרסמו בכמה הזדמנויות נתונים שליליים אודות ירידה בהיקפי הצריכה בשוק קמעונאות המזון המקומי. דוחות רשת שופרסל לרבעון הראשון של 2014 שפורסמו הבוקר (ב') תומכים בפרסומים אלה, לאחר שבסיכום רבעוני צנחו רווחי החברה ב-42% ל-32 מיליון שקל.

החולשה בפעילות שופרסל באה לידי ביטוי גם בשורת הרווח התפעולי, שצנח ב-39% ל-64 מיליון שקל, ואשר שיעורו מהמכירות עמד על 2.3% בלבד, לעומת 3.5% ברבעון המקביל אשתקד.

חג הפסח, שחל השנה ברבעון השני ואילו ב-2013 ברבעון הראשון, השפיע לשלילה על השורה התחתונה, הגם שסייע לשיפור הרווח הגולמי.

ההכנסות של שופרסל נשחקו ב-6% ל-2.8 מיליארד שקל, אולם הצליחו כאמור לשפר את שיעור הרווח הגולמי מ-25.3% ברבעון המקביל ל-25.9%.

המכירות בחנויות הזהות של הרשת נחלשו ב-6.5%, ובנטרול השפעת החג ירדו ב-2.5%.

רפי ביסקר, יו"ר שופרסל, אמר היום כי "בחודשים ינואר-פברואר נרשמה חולשה דרמטית בשוק המזון, שהשפיעה על שופרסל כרשת מובילה, וגם לעיתוי חג הפסח יש השפעה משמעותית על התוצאות. עניין נוסף שהשפיע על התוצאות הוא התגברות התחרות, שבאה לידי ביטוי בהמשך פתיחת סניפים לא רציונלית".

ביסקר ציין כי "נכון שהתוצאות לא טובות, אולם יחד עם זאת אני סבור שהן יהיו טובות יותר ברבעונים הקרובים. תוצאות הרבעון לא מדאיגות אותנו, ונעשה כל מה שצריך כדי לשפר אותן. אנחנו עוסקים בלא מעט פעולות התייעלות חוצות ארגון בכל התשתיות, ואלה דברים שלוקחים זמן וישפיעו על החברה בשנים הקרובות".

"אפילו במחאה לא הייתה כזו רווחיות"

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן, הוסיף כי "שוק המזון בישראל נמצא בקיפאון בשליש הראשון של השנה. אולם בעוד שבינואר-פברואר נרשמה האטה בסביבות ה-2%, במארס ואפריל רואים שינוי דרמטי במגמה של שופרסל מול השוק, עם ירידה של כ-0.5%, וצמצום פערים מול השנה הקודמת. אנחנו מרגישים יותר טוב מבתחילת השנה".

באקסלנס ברוקראז' ציינו בעקבות הדוחות כי "תוצאות שופרסל חלשות גם בנטרול השפעת חג הפסח. השחיקה ברווח התפעולי דרמטית - אפילו בזמן המחאה החברתית לא ראינו רווחיות כזו".

היו"ר ביסקר מצא לנכון להתייחס לבעלי השליטה החדשים בקבוצת אי.די.בי, המחזיקה ברשת - מוטי בן-משה ואדוארדו אלשטיין, ואמר כי "הם מתחילים להיות מעורבים בחברה, שואלים שאלות ומקבלים תשובות. כולנו רוצים את טובת החברה, ושופרסל היא חברה אסטרטגית לטווח ארוך גם בעיניהם".

ביסקר שלל את הפרסום מהשבוע שעבר על הצעה שקיבלה שופרסל לרכישת הנדל"ן של הרשת תמורת כ-2 מיליארד שקל, ואמר כי "מכירת הנדל"ן של שופרסל לא עומדת על הפרק. אנו רואים בו נכס אסטרטגי של החברה, נשביח ונפתח אותו, ויהיה לו מעמד חזק יותר בעתיד".

שופרסל
 שופרסל