נעילה חיובית בוול סטריט; מדדי הדאו וה-S&P 500 בשיא

מאקרו: המאזן התקציבי הפדרלי לחודש אפריל - מתחת לצפי ■ חשש מהחרפת המשבר באוקראינה לאחר משאל העם שנערך בדונסייק ■ "התנודתיות בשווקים צפויה לרדת בהמתנה לטריגר"

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב'), יומו הראשון של שבוע המסחר, בעליות שערים, שדחפו את מדדי דאו ג'ונס ו-S&P 500 לשיאים. ללא נתוני מאקרו מהותיים המשקיעים התמקדו בהתפתחויות באוקראינה ובשוקי אירופה, כמו גם בהמשך פרסום הדוחות הכספיים.

ביום שישי ננעל המסחר בעליות, לאחר שיום לפני כן יו"ר הפד ג'נט ילן המשיכה את נאומה בקונגרס ואמרה כי המשקיעים לא צריכים לחשוש מהעלאת הריבית משום שצעד שכזה מאותת על שיפור בכלכלה. עם זאת, כלכלנים מציינים כי מספר מדינות במזרח עשויות להיכנס למשבר פיננסי בשל שינוי המדיניות בארה"ב. מהמזרח תיפתח הרעה?

דרמה באוקראינה. תושבי העיר המזרח אוקראינית דונייסק, הצביעו ברוב גדול בעד היפרדות מאוקראינה וסיפוח לרוסיה, כך עולה ממשאל העם שנערך שם אתמול. עם זאת, ארה"ב, אוקראינה, והאיחוד האירופי טוענים כי משאל העם שנערך אינו חוקי ולא מכירות בתוצאותיו. כעת עולה השאלה האם תוצאות משאל העם יגררו עימותים אלימים בין הפרו רוסים לתומכי אוקראינה ויובילו להחרפה נוספת במשבר הרוסי אוקראיני.

"התנודתיות בשווקים צפויה לרדת מעט בהמתנה לטריגר", כך טוען אלעד שש, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס. "שבוע המסחר צפוי להיפתח ביציבות יחסית בהמתנה לנתוני המכירות הקמעונאיות מחר. בחדרי העסקאות מורגש ביקוש יחסית למכשירי הגידור השונים עובדה אשר מרמזת על ירידה בחשש המשקיעים במקביל לירידה בתנודתיות אשר נמדדת באמצעות סטיות התקן. במקביל ניתן לזהות ביקוש לחוזי לונג על הדולר מול השקל ומנגד לחוזי שורט כנגד היורו".

בזירת המאקרו התפרסם היום המאזן התקציבי הפדרלי לחודש אפריל, שהיה נמוך ב-5% מזה שהיה באפריל 2013 - עודף תקציבי של 107 מיליארד דולר. אנליסטים צפו עודף של 112.6 מיליארד דולר. עבור השנה הפיסקלית עד כה, המאזן מציג גרעון של 306 מיליארד דולר, נמוך ב-37% מהתקופה המקבילה אשתקד.

מניית מזור רובוטיקה זכתה בסוף השבוע האחרון לשלל המלצות חמות בוול סטריט. בנק ברקליס הבריטי חוזר על המלצת "תשואת יתר" למניית החברה, בניהולו של אורי הדומי, במחיר יעד של 27 דולר, פרמיה של כ-64% על מחיר הנעילה של המניה ביום ו' האחרון. ב-JP מורגן הורידו את המלצתם מ-31 דולר ל-27 דולר, עדיין פרמייה ניכרת כאמור על מחיר השוק של מניית מזור.

אפל המשיכה לרכז עניין לאחר שדווח בסוף השבוע כי בכוונתה לרכוש את חברת Beats, תמורת 3.2 מיליארד דולר, הרכישה הגדולה ביותר בתולדות החברה.

פריגו הודיעה היום כי קיבלה אישור סופי ממנהל התרופות והמזון האמריקאי לשיווק תרופת ה-Astepro® Nasal Spray לטיפול בנזלת אלרגית בקרב ילדים. לפי הערכות, המכירות השנתיות של תרופות מסוג זה מסתכמות בכ-97 מיליון דולר.

מניות AIG ואמריקן אקספרס במוקד משום שהן עורכות היום את הכנס השנתי שלהן.

פוטומדקס דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-50.1 מיליון דולר, ירידה של 12% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הרווח המתואם NON-GAAP בדילול מלא עמד על 23 סנט למניה. ההפסד הנקי הסתכם ב-300 אלף דולר , או 2 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 7.2 מיליון דולר, או 34 סנט למניה בדילול מלא.

חברת התוכנה סאפיאנס דיווחה היום על צמיחה של 16.3% בהכנסות הרבעון הראשון של השנה, ל-36.6 מיליון דולר. הרווח הנקי (GAAP) גדל ב 15% לכ-3 מיליון דולר. החברה העלתה תחזיות וצופה כיכי הכנסותיה בשנת 2014 יגדלו ל-154-158 מיליון דולר.