התעמרות ראויה לציוץ

גולשי טוויטר מרחבי העולם הציפו חברות תעופה בציוצים מאיימים, בעקבות מעצרה של נערה 14 בשל ציוץ היתולי ש"איים" על אמריקן איירליינס

" @AmericanAirשלום. שמי איברהים ואני מאפגניסטן. אני חבר באל-קאעידה וב-1 ביוני אני הולך לעשות משהו ממש גדול ביי".

מי שמנסה להתבדח עם אנשי הבידוק בשדה התעופה מגלה, לעתים בדרך הקשה של בדיקת נקבים, שבעולם התעופה אין חוש הומור כשזה נוגע לאבטחה. כשהטוויטריסטית שרה (@QueenDemetriax_) פרסמה את הציוץ לעיל בטוויטר, הנמענת אמריקן איירליינז החליטה לעשות ממנה דוגמה למען יראו וייראו: "שרה, אנחנו מתייחסים לאיומים הללו ברצינות רבה. כתובת ה-IP ופרטים שלך יועברו לאבטחה ול-FBI".

שרה נבהלה והתבלבלה, כשהיא מציפה את טוויטר בציוצים מבודחים ומפוחדים לסירוגין: "אומפג (קיצור של "או מיי פאקינג גאד) התלוצצתי", "זו הייתה חברה שלי לא אני, קחו את כתובת ה-IP שלה לא שלי" וגם "תמיד רציתי להיות מפורסמת, אבל התכוונתי מפורסמת כמו (השחקנית והזמרת) דמי לובטו, לא מפורסמת כמו אוסמה בן-לאדן". הציוץ שלה זכה לפיברוטים ולריטווטים רבים, ומספר העוקבים שלה עלה מ-16 אלף לעשרות אלפים.

בצעד מנע חסר תוחלת סיפרה שרה ש"כרגע חסמתי את ה-FBI על כל מקרה". זה לא עזר לה: משטרת רוטרדאם דיווחה למחרת בטוויטר כי היא עצרה לחקירה ילדה בת 14 על האיום. פרופיל הטוויטר של שרה הושעה.

אומת האינטרנט החליטה לא להבליג והתחילה להטריל את אמריקן וחברות תעופה נוספות באיומים מרומזים ומפורשים. שיטות דומות משמשות למחאה וסיכול מעקבים של סוכנויות מודיעין - פעילי פרטיות קוראים לגולשים להכניס מילים חשודות ("פצצה", "פיגוע" ו"נשק", למשל) להודעות אימייל, לחיפושים במנועי חיפוש ולפוסטים בבלוגים וברשתות חברתיות. המטרה היא להציף את סוכנויות המודיעין ברעש ולהפוך את הציתות לתעבורת האינטרנט לחסר תועלת.

מי שמנסה להתעסק עם הגולשים מגלה, לעתים בדרך הקשה של הטרלה, שבאומת האינטרנט אין סובלנות להתעמרות, לפגיעה בפרטיות ולאנשים בלי חוש הומור.