רוצים לייבא סמארטפונים לארץ? זה הטרטור שמצפה לכם

הפנים המכוערות של משרד התקשורת: בגלל מחדלים פנימיים באבטחת מידע שהובילו לכך שהציבור לא יכול לקבל שירות ראוי, המשרד שולח אזרחים שבאים לאגף הספקטרום לחוויה מתסכלת ומייאשת, שנראית כאילו לקוחה ממדינת עולם שלישי

כך משרד התקשורת מקבל את פניהם של אזרחים המבקשים להכניס לישראל ציוד קצה, בין אם מדובר בסמארטפונים, פקסימיליות או כל ציוד קצר אחר הנדרש לאישור. שלט בקומה 9 במגדל מאיר מטרטר את האזרחים ושולח אותם לכתת רגליהם כדי להיכנס למשרדים ולאגף ממקום אחר.

וכל זאת בגלל מחדלי אבטחת מידע פנימיים של המשרד בראשות גלעד ארדן שהובילו לכך שהציבור לא יכול לקבל שירות ראוי, וזה עוד לפני שהזכרנו את העובדה שטפסים לאגף הספקטרום אפשר להגיש רק דרך פקס ולא ניתן לשלוח מיילים.

שלט במשרד התקשורת / צילום: תמר מצפי
 שלט במשרד התקשורת / צילום: תמר מצפי

הפרשה שנחשפה ב"גלובס" מתחילה כאמור בכישלון אבטחת מידע במשרד ובמיוחד באגף הספקטרום, וממשיכה בכך שעובד בכיר, בן מיעוטים, שהיה אחראי על מתן אישורים להכנסת ציוד קצה, עבר תפקיד באופן מפתיע והותיר את האגף ללא מחליף ראוי, תוך שיבואנים רבים פשוט נתקעים שבועות ארוכים ללא יכולת להכניס ציוד אלחוטי לישראל. איגוד לשכות המסחר ויבואנים מחו בתקיפות נגד מה שנראה כמחדל ניהולי מתמשך ופגיעה ממשית באזרחים שמתקשים לקבל שירות.

בינתיים כדי לגייס עובד במקום העובד שעזב, נדרש המשרד למצוא מועמד שהוא בן מיעוטים, וזאת משום שהתקן מיועד לבן מיעוטים. התהליך למציאת מועמד מתאים נמשך כבר כמה חודשים ובינתיים גייס המשרד ממלא מקום - סטודנט. ואולם, מסתבר שאותו ממלא מקום זמני אינו רשאי להיכנס לאגף הספקטרום, כנראה בשל היעדר סיווג בטחוני, והתוצאה היא שאותו עובד נאלץ לעבוד מחוץ לאגף, ואנשי האגף מוציאים לו את המסמכים לבדיקה כי אסור לו להיכנס. יתירה מכך, אזרחים שמגיעים לקבל שירות לא מקבלים שירות, כי באגף מקבלים את הבקשות להכנסת ציוד אלחוטי רק דרך פקסים, ולכן לא מוכנים להכניסן פיזית, אם לא תיאמו מראש.

במלים אחרות, כל מי שמגיע כדי לקבל שירות במשרד התקשורת מאגף הספקטרום, דינו לחוויה מסתכלת ומייאשת, שנראית כאילו לקוחה ממדינת עולם שלישי.

תגובת משרד התקשורת: "אגף הספקטרום במשרד התקשורת מספק שירותים ליבואנים המגיעים למשרד. הכניסה לאגף בהחלט אפשרית בליווי העובדים המקצועיים המטפלים בנושאים הרלוונטיים. על מנת לייעל את השרות, המשרד הנחה את עמדת המודיעין בקומת המעליות להנחות את הפונים כיצד להגיע לאגף הספקטרום. בעבר הייתה מעלית ישירה לאגף, אך לפני מספר שנים מגדל שלום נטרל את המעלית ועל אף פניות חוזרות ונשנות להשמשת המעלית לטובת המשרד, נענינו בשלילה".