סמסונג השיקה סמארטפון ב-1,000 שקל וסמארטפון מצלמה

סמסונג השיקה היום סדרת סמארטפונים חדשה: הגלקסי Trend Plus יגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, מסך בגודל 4 אינץ' (לא HD) ומצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל ■ סמארטפון המצלמה גלקסי K Zoom כולל עדשה הנפתחת באופן אוטומטי ומספקת זום אופטי כפול 10, חיישן 20 מגה פיקסל ומסך בגודל 4.8 אינץ' (HD)

סמסונג תשיק בשבועיים הקרובים מספר סמארטפונים חדשים, כאשר הבשורה מבחינת הצרכן, שהמחירים נעים בין 1,000 ל-2,800 שקל. דגם הגלקסי Trend Plus יגיע עם מעבד כפול ליבה במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, מסך בגודל 4 אינץ' (לא HD) ומצלמה עם חיישן 5 מגה פיקסל.

מי שיהיה מוכן לקפוץ קצת יותר ברמת המחיר, יוכל למצוא את הגלקסי גרנד 2. מדובר בסמארטפון הנמכר ב-1,900 שקל הכולל מעבד מרובע ליבות במהירות 1.2 ג'יגה הרץ, מסך בגודל 5.25 אינץ' (HD) ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל.

סמסונג גם החלה למכור אתמול את הגלקסי Note 3 Neo. מדובר בדגם משונמך מבחינת החומרה לנוט 3 שהחל להימכר כבר בשנה שעברה בארץ. המכשיר החדש תומך ברשתות דור 4, מגיע עם עט מגע לכתיבה בכתב יד, המסך בגודל 5.5 אינץ' (HD) ומצלמה עם חיישן 8 מגה פיקסל.

המחיר של הניאו הוא 2,800 שקל, אבל כנראה שהוא יתקשה מאוד להצליח במכירות. הסיבה לכך, היא שבמחיר דומה ולפעמים אפילו נמוך יותר, אפשר למצוא ביבוא מקביל את האח הגדול הנוט 3. "הניאו מאפשר לצרכנים להנות ממכשיר פרימיום במחיר סביר יותר. יש ביקוש לנוט אצל אנשים המבינים את הקטגוריה. יש אנשים שביקשו מכשיר עם מסך קטן יותר, כאשר המטרה היא לתת מוצר ברמת מחיר נוספת", אומר קובי כליף, מנהל חטיבת המובייל בסמסונג ישראל.

עוד מכשיר שסמסונג תשיק בארץ בחודשיים הקרובים הוא הגלקסי K Zoom. מדובר בסמארטפון הכולל עדשה הנפתחת באופן אוטומטי ומספקת זום אופטי כפול 10. בדומה למצלמות קומפקטיות ייעודיות, לסמארטפון יש חיישן של 20 מגה פיקסל, פלאש מסוג קסנון, כאשר המסך בגודל 4.8 אינץ' (HD).

כליף: "עזרנו לסאני להיות ממוקדת במכירה ישירה בחנויות הסלולר"

כליף נמצא כבר כשנה בתפקיד הבכיר ביותר בתעשיית הסמארטפונים בישראל. כליף כיהן כמנכ"ל מוטורולה מובייל בישראל עד שזו נמכרה לגוגל. לאחר תקופה קצרה של המכירה, גוגל החליטה לסגור את סניפי מוטורולה בארצות רבות, אז מצא כליף את מקומו אצל היצרנית הדרום קוראינית.

"אנחנו רואים את קטגוריית הסמארטפונים ב-2,000 שקל צומחת. אנשים מחפשים להחליף מכשיר כמו הגלקסי S3 בדגם חדש ברמת מחיר לא גבוהה. התרבות של הקוריאנים שונה לגמרי, זו חברה שרצה בקצבים גבוהים ואני בטוח שאין אף יצרן שמעניק מגוון רחב כל כך של מכשירים עם כזו איכות".

כליף נחשב בתעשייה לזה שהוביל את תהליכי ההסכם החדש בין סמסונג ישראל ליבואנית סאני שנמצאת בבעלות אילן בן דב. בחודש פברואר אומנם חתמו שני הצדדים על הסכם זיכיון חדש לשש שנים, במסגרתו סמסונג ישראל תמכור ישירות את המכשירים שלה לחברות הסלולר (פרטנר, סלקום ופלאפון), ואילו סאני תיוותר עם הבלעדיות למכירת מכשירי סמסונג לרשתות הפרטיות בישראל, פעילות המהווה על-פי הערכות כ-30% מהמכירות.

"מערכת היחסים עם סאני היא טובה ויציבה", אומר כליף, "סאני היא היבואן שלנו במשך 15 שנה. אי אפשר לקחת את מה שהם עשו בשנים האלו וסמסונג מכירים את העבודה שלהם. ההסכם החדש מאפשר לסאני להיות ממוקדים בשוק הפתוח (חנויות הסלולר ומכירה ישירה ללקוח - צ.ה)".

- למה סמסונג החליטו לקחת לסאני חלק משמעותי מהפעילות שלה?

"ישראל עברה בשנת 2012 שינויים משמעותיים בתחום הרגולוציה (חוק ניתוק זיקה בו המפעילות הפסיקו לבצע חיובי זיכוי ברכישת סלולרי ב-36 תשלומים - צ.ה). סמסונג מחוייבת להתאים את עצמה למדיניות החדשה, כאשר המטרה היא להוזיל את המחירים ולתת שירות טוב יותר לצרכן הישראלי. המטרה שלנו היא להתמקד בשוק הפתוח שהוא עכשיו בצמיחה. יש לנו ספק מעולה (סאני - צ.ה) ואנחנו רוצים למקד את המאמצים שלו".

- נתוני חברת המחקר IDC ישראל מצביעים שאפל עברה את המכירות של סמסונג בארץ ברבעון הראשון של השנה. איך זה קרה?

"על-פי הבדיקות שלנו, הנתונים של IDC רחוקים מהמציאות. בכל בדיקה שעשינו אנחנו היצרן המוביל בישראל. לאורך שנים סמסונג מובילה את השוק בארץ ו-IDC צריכים לבדוק את עצמם".

- קטגוריית טאבלטים היא תחום נוסף שסמסונג מתחרה בו ראש בראש מול אפל. איך אתה רואה את התחום הזה?

"אנחנו צריכים לפעול בקטגוריה הזו יותר בחוזקה. אנחנו משיקים עכשיו מספר דגמים חדשים ואנחנו נעמיק את החדירה בהצעות שיווקיות".

- אתה יכול להתייחס לנתוני המכירות של הגלקסי S5?

"אני לא יכול לציין מספרים, אבל אני יכול להגיד שקצב המכירות מצויין. אומנם בחלק מהזמן היו לנו חוסרים אבל זה נבע מהצלחה".