נתפר מכרז למשרה בכירה במשרד התחבורה?

משרד התחבורה: "ההליך היה מפוקח, הטענות חסרות כל שחר"

דרור גנון, בכיר במשרד התחבורה, מונה לסגנו של ראש הרשות הארצית החדשה לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה. ל"גלובס" נודע כי גנון היה המתמודד היחיד במכרז הפנימי שנערך למשרה, המקבילה לדרגת מנהל אגף בכיר.

גנון, בוגר לימודי גיאוגרפיה, עבר את תנאי הסף שכללו דרישה לתואר ראשון בגיאוגרפיה עירונית, תכנון אורבני או הנדסת תחבורה ותנועה. יצוין כי בישראל אין תוכנית המאפשרת לימודי תכנון עירוני לתואר ראשון.

התקררות היחסים עם לנגר

הרשות החדשה לתחבורה ציבורית חולשת על עשרות מיליארדי שקלים שיוזרמו לפיתוח רכבות קלות, אוטובוסים רבי קיבולת ויתר תשתיות התחבורה הציבורית המתוכננות בישראל בשנים הקרובות. הרשות, שקמה במקום האגף לתחבורה ציבורית, תטפל בכל הקשור לתחבורה ציבורית בינעירונית ובתוך הערים, תפקח על מחירי הנסיעה ותקדם את השימוש בכרטיס נסיעה משולב.

בנובמבר נבחר תא"ל (מיל') מאיר חן (אוחנה), לשעבר קצין משטרה צבאית ראשי לעמוד בראש הרשות, לאחר מכרז חיצוני שבו השתתפו מספר רב של מועמדים.

גנון, שצמח באגף לתחבורה ציבורית, נחשב במשך שנים לבן טיפוחיו של אלכס לנגר, שהגיע לדרגת מ"מ מנכ"ל המשרד. היחסים בין השניים התקררו לאחר שלנגר נאלץ לעזוב את תפקידו על רקע חשדות להתנהגות בלתי הולמת. בכירים נוספים באגף פרשו בשנה האחרונה מתפקידם על רקע חקירה שניהלה נציבות שירות המדינה.

"בהתאם לכללים"

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "המכרז למנהל אגף בכיר תחבורה ציבורית נערך על ידי נציבות שירות המדינה, בהתאם לכללי המנהל התקין. כל ההליך נוהל ומפוקח על ידי הנציבות ולכן הטענות המועלות חסרות כל שחר. דרישות הסף של התפקיד נבחנו באופן דקדקני על ידי נציבות שירות המדינה, האמונה על הנושא ואושרו על ידה".