שוק המט"ח: הדולר היציג עלה ל-3.46 ש', האירו התחזק

הדולר התחזק בכ-0.2% והאירו רשם עלייה של 0.6% לרמה של 4.747 שקלים

יום המסחר בשוק המטבעות (ו') מתנהל תוך החלשות של השקל מול המטבעות המרכזיים, לאחר פרסום מדד המחירים לצרכן אתמול. הדולר היציג התחזק בכ-0.2% לרמה של 3.461 שקלים והאירו רשם עלייה של 0.6% לרמה של 4.747 שקלים.

המדד עלה בחודש אפריל בשיעור של 0.1%, הרבה מתחת לתחזיות המוקדמות שצפו עלייה של 0.6% - כך עולה מנתונים שפרסמה אתמול (ה') הלמ"ס.

"סביבת אינפלציה אפסית תתמוך בהורדת ריבית נוספת", כך טוען אילן ארצי, מנהל השקעות ראשי בבית ההשקעות הלמן אלדובי בתגובה לפרסום המדד. "סעיפים רבים אשר באופן עונתי עולים באפריל, בעיקר בשל הפסח הפתיעו לשלילה בינהם מזון, וירקות". לדברי ארצי, "המדד מעיד על האטה בצריכה במשק ועליית כוחו של הצרכן על חשבון רשתות השיווק. להערכתנו, סביבת צפויה להמשיך ולהיות נמוכה ביותר בחודשים הקרובים, וישנו סיכוי גבוה שהאינפלציה ב-2014 תהייה מתחת ליעד התחתון של הממשלתי (1%)".

גם יוסי פריימן, מנכ"ל חברת פריקו ניהול סיכונים מימון והשקעות, שותף לדעה כי המדד משקף את ההאטה בצריכה הפרטית במשק. להערכתו, "מדוחות החברות הציבוריות בענף המזון אנו למדים על תחרות אגרסיבית בענף בזמן שהציבור הישראלי מפחית באופן מתון ומדורג את סך הרכישות, מצב זה יצר מוטיבציה להוזלות גדולות יותר, שבאו לידי ביטוי במדד המחירים לצרכן. כמו כן ייסוף השקל בחודשיים האחרונים בא לידי ביטוי במדד המחירים ותרם לעלייה המתונה שרשם".

ירידות נרשמו היום במרבית הבורסות של אסיה, לאחר שאתמול ננעל המסחר בניו-יורק בירידות. באירופה המגמה מעורבת.

אתמול פורסם בארה"ב נתון תביעות האבטלה השבועיות, שירד ב-24 אלף לרמה של 297 אלף, שפל של כ-7 שנים. כלכלנים בשוק ציפו לירידה מתונה יותר לרמה של 321 אלף. עוד פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל שעלה בהתאם לתחזיות המוקדמות בשיעור של 0.3%, בעיקר בשל עליית מחירים בתחום הדיור, האנרגיה והרכב. מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בשיעור של 2% ב-12 החודשים האחרונים.