אתם מאמינים? "קנו מניית פייסבוק - תזנק 70% בחצי שנה"

ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה ומדיה חברתית, מעריך כי פייסבוק תמשיך לצמוח בשל גידול במספר המשתמשים וחדירה לשוק הסיני

"פייסבוק תמשיך לצמוח בקצב גבוה בזכות המשך הגידול בתחום המובייל והפרסום, עלייה שנתית של כ-25% במספר המשתמשים וחדירה לשוק הסיני", כך טוען ג'וזף גרינקורן, מנכ"ל מוריס גרופ, שהצליח לחזות בעת הנפקת הרשת החברתית כי שווי המניה יירד לרמה של כ-20 דולר ויעלה בחזרה לאחר תקופה לרמה של 50 דולר למניה.

להערכתו של גרינקורן מניית פייסבוק תזנק לשווי של כ-100 דולר למניה, שווי המשקף למניה פוטנציאל אפסייד של כ-70% על מחיר השוק הנוכחי שלה שעומד על כ-58 דולר למניה, עד תחילת 2015. "אני ממליץ למשקיעים, בעיקר לאלה המשקיעים לטווח ארוך, לקנות את מניית פייסבוק". ציין גרינקורן, המתמחה במסחר במניות טכנולוגיה ומדיה חברתית.

לדברי גרינקורן, "קצב הצמיחה של פייסבוק מרשים ומשדר אופטימיות לעתיד - לעומת השנה שעברה, יש לחברה כ-728 מיליון משתמשים יומיים בפייסבוק. מדובר בגידול של כ-25% במספר המשתמשים לעומת התקופה המקבילה אשתקד. 80% מהגידול הזה נובע ממשתמשים שנוספו לרשת החברתית מחוץ לארה"ב, למשתמשים הלא אמריקאים יש ערך עצום לצמיחה העתידית של החברה בגלל שהם צפויים להביא משתמשים נוספים ומפרסמים חדשים במדינות שונות פרט לארה"ב".

מעבר לכך, גרינקורן ממליץ בחום על מניית פייסבוק בשל הצמיחה בהכנסות שלה. הוא מציין כי פייסבוק רושמת מדי שנה עלייה של כ-70% בהכנסות כשהמספרים החיוביים ביותר והחשובים ביותר מגיעים מתחום ההכנסות בתחום המובייל, שעומדות כיום על כ-55% מכלל ההכנסות של החברה וצפויות להמשיך ולגדול בעתיד. בנוסף, פייסבוק מציגה מספרים מדהימים בתחום הפרסום ומחזיקה כיום כ-6% משוק הפרסום העולמי וכ-18.5% משוק הפרסום במובייל, תחום שכאמור הולך ומתחזק מבחינת פייסבוק. גרינקורן צופה כי נתח השוק של פייסבוק מעוגת הפרסום העולמית צפוי לגדול עד תחילת 2015 בכ-25% נוספים.

גרינקורן הוסיף עוד כי "היבט חיובי נוסף להמשך הצמיחה של פייסבוק הוא החדירה שלה לשוק הסיני. למרות אי ההצלחה שלה לחדור לסין. פייסבוק שינתה אסטרטגיה ופתחה לאחרונה משרדים בסין על מנת ולשווק לחברות סיניות שטחי פרסום המכוונים לשוק האמריקני. לפעילות הזו יש פוטנציאל הכנסות גדול במיוחד בשל גודל השוק הסיני והדבר יתרום משמעותית לשיפור הבא שנראה בדו"חות החברה במהלך 2014".