מניית היום: מזנקת בכ-130% לקראת הכנסת פעילות לשלד

זד בי איי דיווחה הבוקר כי היא עומדת בפני מיזוג עם חברת היירקס טכנולוגיות, הפועלת בתחום הדפסה תלת-ממדית

מניית זד בי איי מזנקת במהלך המסחר בבורסה לאחר שהחברה (שלד בורסאי) דיווחה הבוקר (ב') כי היא עומדת בפני מיזוג עם חברת היירקס טכנולוגיות, הפועלת בתחום הדפסה תלת-ממדית ומייסדיה הם עמית דרור, סיימון פריד אנטוני, דגי בן-נון ושרון פימה.

היירקס הינה חברת היי-טק פרטית שהוקמה בשנת 2012 ועוסקת במחקר ופיתוח מדפסת תלת-ממד (3D) המדפיסה מעגלים מודפסים אלקטרוניים (כרטיסי PCB), ופיתוח מוצרי דיו ננו-מוליך מבוססי ננוטכנולוגיה שהינם מוצרים משלימים ונלווים למדפסת ה-D3.

היירקס משתמשת בטכנולוגיה חדשנית המשלבת בין שלוש טכנולוגיות: הזרקת דיו (INKJET), הדפסת 3D וננוטכנולוגיה מתקדמת המאפשרת שימוש בדיו-המוליך לטובת הדפסת המוליכים על כרטיסי ה-PCB.

ואולם, עוד לפני המיזוג על זד.בי.איי לבצע גיוס הון בהיקף של כ-1.5 מיליון דולר ונכון להיום "אין כל וודאות כי גיוס ההון יצליח, ועל כן אין ודאות כי העסקה תתממש ותצא לפועל".

אם אכן יושלם גיוס ההון אז, במועד השלמה העיסקה, יקבלו ארבעת מייסדי היירקס 44.5% ממניות זד בי איי ועוד כ-5.4 מיליון אופציות על מניות החברה.

לאחר מכן יוצבו אבני דרך לאפשרויות של מכירת מניות על ידי הבעלים. אם, למשל, מניות החברה ייסחרו בשווי שוק של מעל 50 מיליון דולר למשך 3 חודשים רצופים אז ארבעתם יוכלו לממש שליש מכתבי האופציה שלהם (אם הגיוסים בדרך לא יעלו על 5 מיליון דולר). זאת בתוך כ-3 שנים מיום השלמת העסקה.

אם שווי השוק של החברה יגיע לכ-100 מיליון דולר למשך 3 חודשים רצופים אז ארבעתם יוכלו לממש את כל כתבי האופציה שלהם (אם הגיוסים בדרך לא יעלו על 10 מיליון דולר). זאת בתוך כ-5 שנים מיום השלמת העסקה.