אקסלנז בתוכנית אסטרטגית להרחבת פעילותה בתחום הכבד

תיכנס לניסוי קליני פיבוטאלי שלב 3 בהתוויה לטיפול ביתר לחץ דם בווריד הכבדי כבר ברבעון השלישי השנה, וכן תקדם פעילות בשלוש התוויות רפואיות נוספות

אקסלנז , המפתחת ומשווקת מכשור רפואי לאבחון וניהול מחלות בדרכי העיכול והכבד, מדווחת היום (ב') כי דירקטוריון החברה אישר תוכנית פעולה אסטרטגית להרחבת והאצת פעילות החברה בתחום הכבד. בהתאם לתוכנית העבודה שאושרה, אקסלנז צפויה להתחיל בניסוי קליני שלב 3 פיבוטאלי (ניסוי אחרון לפני הגשת בקשה לאישור בארה"ב) בהתוויה CSPH לטיפול ביתר לחץ דם בווריד הכבדי כבר ברבעון השלישי של 2014.

ה-FDA נתן לאחרונה את הסכמתו להצעת החברה לאפיון מתווה הניסוי לאבחון ביתר לחץ דם בווריד הכבדי, הנחשבת לאינדיקציה המקובלת להערכת חומרת מחלת הכבד בחולי שחמת הכבד.

במקביל, החליטה החברה לפעול לקידום פעילותה בשלוש התוויות רפואיות נוספות בתחום הכבד לאבחון ומעקב במחלות: ה-NASH (דלקת של הכבד שאינה נובעת כתוצאה מאלכוהול), ה-HCC (סרטן הכבד) ו-ALF (חולי כבד אקוטיים), חלקן באמצעות חבירה לשותפים בינלאומיים.

החלטת הדירקטוריון על עדכון והאצת תוכניות הפיתוח בתחום הכבד כוללת גם הקצאת המקורות הכספיים של החברה. החברה פועלת להשגת מקורות מימון נוספים לצורך יישומה המלא של התוכנית האסטרטגית להאצת פעילות הכבד. בשלב ראשון אושר מימון בנקאי בהיקף של כ-10 מיליון שקל.

מנכ"ל החברה לארי כהן ציין עם פרסום הדיווח כי "אנו נרגשים מההחלטה לשוב ולהאיץ את פעילות הכבד באקסלנז ונחושים למצות את הפוטנציאל הרב הטמון בבדיקת הנשיפה שלנו ובטכנולוגיית ה-BreathID הייחודית במספר התוויות רפואיות במקביל". כמות ואיכות המידע הקליני שלנו בתחום הכבד שנאסף לאורך השנים, כמו גם השינויים