משלחות מיוחדות מניו אנגלנד, סין והודו יגיעו השבוע לישראל

הכנסות של חברות ישראליות הפועלות במסצ'וסטס הגיעו ליותר מ-6 מיליארד דולר בשנה

כ-100 מבכירי חברות גדולות ממגוון סקטורים, יגיעו לישראל במסגרת משלחת של הארגון לפיתוח עסקי-ישראל ניו אינגלנד, בשבוע הבא, לרגל כנס Mixiii 2014. ביניהם יגיעו נציגי ענקית התרופות פייזר, חברת EMC , מנהלי בתי החולים המרכזיים של בוסטון, נשיא אוניברסיטת ברנדייס ובכירים מ-MIT. כמו כן ישתתף במשלחת מושל מדינת מסצ'וסטס, פטריק דובאל.

מנתוני המחקר האחרון של הארגון לפיתוח עסקי ישראל-ניו אינגלנד, עולה כי הידוק שיתוף הפעולה העסקי בין ישראל למסצ'וסטס השפיע רבות על כלכלת מסצ'וסטס. עוד עולה כי הכנסות של חברות ישראליות הפועלות במסצ'וסטס הגיעו ליותר מ-6 מיליארד דולר בשנה והן מעסיקות שם כ-6,700 איש - מכאן קל להבין מדוע המדינה שולחת את בכיריה לבקר בישראל.
המחקר מצביע כי שעור הצמיחה של חברות ישראליות במסצ'וסטס גדול פי 5 משעור הצמיחה הכלכלית הכללי של מדינה זו. המשלחת תקיים בישראל ועידה מיוחדת בתחומי הטכנולוגיה המגוונים, שתימשך שלושה ימים ב-27-29 לחודש

ענקיות סיניות בתחום הרפואי מחפשות השקעות בישראל

מנהלים משתי חברות בתחום הרפואי: Yabang Medicine וחברת Folon נמצאים בישראל ותרים אחר השקעות מעניינות בחברות ישראליות. החברות הללו משתתפות במשלחת של חברות סיניות נוספות מאזור צ'אנגז'ו, שתתארח בכנס Israel-WEZ, שמקיים "קוקירמן בית ההשקעות" יחד עם אזור הסחר ווג'ין (WEZ- Wujin Economic Zone) בצ'אנגז'ו, בו פועלות חברות ישראליות רבות. כנס Israel Wez יתקיים ב-19 במאי במלון הילטון ת"א.

קבוצת Yabang Medicine היא חברת פארמה המדורגת בין 100 החברות הגדולות במחוז Jiangsu סין, עם מחזור של 463 מיליון דולר ב-2013. החברה מפתחת ומייצרת קרוב לעשרת אלפים סוגים שונים של מוצרים בתחום הפארמה, ביניהם תרופות מערביות וכן תרופות סיניות למחלות נפוצות, תרופות לבעלי חיים, חומרי גלם רפואיים ומכשור רפואי.

חברת Folon Pharma הסינית מפתחת ומייצרת תרופות ומוצרים רפואיים טבעיים. המוצר המוביל של החברה הוא קפסולת אלוורה, המיוצרת בלעדית במפעלי החברה ומשמשת לריפוי מגוון מחלות. לאחרונה רכשה החברה האם (Trauson Holdings) 10% מחברת הביוטכנולוגיה הישראלית Collplant ב- 2.5 מיליון דולרים. קולפלנט עוסקת בפיתוח ויצור מכשור רפואי על בסיס קולגן אנושי (חלבון).

לדברי חגי רביד- מנכ"ל קוקירמן בית השקעות: "WEZ הוא אחת הדוגמאות המוצלחות של שיתוף פעולה בין חברות ישראליות לממשל המקומי בסין. הממשל המקומי ב-WEZ הולך לקראת הישראלים בצורה יוצאת דופן, על מנת לאפשר לחברות ישראליות תשתית ותנאים נוחים, ליצירת כר פעילות אטרקטיבי עבורן בשוק הסיני".

לאחרונה הקימה קטליסט מבית קוקירמן קרן השקעות בשיתוף עם קרן China Everbright מהגופים הפיננסיים הגדולים בסין. בפברואר גויסו כבר 100 מיליון דולר הראשונים לקרן.

30 חברות הייטק וביומד הודיות יציגו בכנס Mixiii 2014

למעלה מ-30 חברות הודיות, הכוללות סטארט אפים, חברות מסחריות בגדלים שונים ומרכזי מחקר ופיתוח ממשלתיים, ישתתפו בכנס הביומד וההייטק Mixiii 2014 - האירוע המרכזי והגדול ביותר בישראל עבור תעשיות ההייטק והביומד. מתחם הודו יהיה הגדול ביותר בתערוכה.

היקפי המסחר בין הודו לישראל צמחו מ-200 מיליון דולר בשנת 1992 ל-4.4 מיליארד דולר בשנת 2013. תחום המסחר הבולט בין שתי המדינות הוא יהלומים, אך בשנים האחרונות נרשמת עליה משמעותית גם בתחומי ה-IT, טלקום, טכנולוגיות מים, תרופות, חקלאות ומגוון מגזרים בתעשיית ההיי-טק. גידול נרשם גם בתחום השירותים, שצמח בין 2011 לשנת 2012 במעל לעשרה אחוזים, להיקפים של 367.52 מיליון דולר.

חברות הייטק ופארמה ישראליות ביצעו באחרונה מספר צעדי כניסה אסטרטגיים להודו על ידי הקמת מרכזי מחקר ופיתוח, מפעלי ייצור ומשרדים. בין החברות: טבע, נטפים, סרגון, תרופה-טק, צ'ק פוינט, אמדוקס, מג'יק סופטוור, נס טכנולוגיות ועוד.

שיתופי פעולה נוספים יש בין שתי המדינות בתחומי מחקר, פיתוח ויזמות, שתרמו אף הם לחיזוק קשרי המסחר בין שתי המדינות. כך לדוגמה, i4RD, קרן משותפת למימון פרוייקטי מו"פ, מיושמת בהודו על ידי GITA (Global Innovation and Technology Alliance ) ובישראל על ידי מתימו"פ (מרכז התעשיה הישראלית למחקר ופיתוח).

במאי 2013 הקימו מתימו"פ וממשלת קארנטקה (Karnataka) שבהודו את KIRD - תוכנית המו"פ קארנטקה(Karnataka)-ישראל. באפריל 2013, הודיעה קבוצת טאטא Tataההודית כי תשקיעה 5 מיליון דולר בקרן מומנטום של 'רמות' הישראלית, חברת המסחור הטכנולוגיות של אוניברסיטת תל-אביב.

לדברי ואני ראו (Vani Rao), סגנית שגריר הודו בישראל, העומדת בראש הנספחות המסחרית בשגרירות, "החברות, צעירות כבוגרות, מחפשות שיתופי פעולה טכנולוגיים עם חברות ישראליות וגלובליות. מציגים הודים רבים יגיעו מתחומי טכנולוגיית המידע, אלקטרוניקה וטלקום, העומדים בלב שיתופי הפעולה כיום בין הודו לישראל".

לדברי סגנית השגריר ראו, הביקוש לטכנולוגיות עלית ומוצרי אלקטרוניקה בהודו צפויות לעלות עד להיקף של 400 מיליארד דולר בשנת 2020 - עם פער של 296 מיליארד דולר בין הביקוש לייצור.