קייט פארמה פרסמה תשקיף לגיוס של עד 115 מיליון דולר

מפתחת המוצרים לטיפול בסרטן, שבראשה עומד היזם המוכר אריה בלדגרין, שואפת להנפיק בנאסד"ק ■ לחברה אין הכנסות, ומאז הקמתה שרפה כ-18 מיליון דולר

חברת הביומד קייט פארמה (Kite Pharma) תנסה להצטרף למדיוונד, גלמד, אלקוברה וחברות ישראליות אחרות מהסקטור, שביצעו בחודשים האחרונים הנפקה בוול סטריט. החברה הגישה אתמול תשקיף ל-SEC, רשות ניירות ערך בארה"ב, לקראת גיוס של עד 115 מיליון דולר בנאסד"ק.

חלון ההנפקות לחברות ביומד סגור כרגע, וההערכה היא שקייט תבצע את ההנפקה רק אם התנאים בשוק ישתנו לטובה. החברה לא פירטה מהו טווח מחירי המניה שאליו היא מכוונת ומהו השווי המבוקש, אולם לפי הערכות, מדובר בהנפקה לפי שווי של כמה מאות מיליוני דולרים. החתמים שילוו אותה להנפקה הם Jefferies, קרדיט סוויס, Cowen and Company ו-Stifel.

קייט נמצאת בשלב הפיתוח של מוצרים לטיפול בסרטן, שמבוססים על מערכת החיסון של המטופל, באמצעות "הנדסה" של תאי דם, כך שיוכלו לזהות ולהשמיד תאים סרטניים. מייסד קייט הוא פרופ' אריה בלדגרין שמכהן כיו"ר ומנכ"ל החברה באופן זמני, לאחר פרישתה של ד"ר איה יעקובוביץ' שניהלה את החברה מהקמתה ועד סוף 2013. בלדגרין הוא יזם ביומד מוכר, שבעברו אקזיטים כגון מכירת חברת Cougar לג'ונסון אנד ג'ונסון ב-970 מיליון דולר, והוא היה ממייסדי Agensys שנמכרה ב-2007 ל-Astellas היפנית תמורת 70 מיליון דולר. בלדגרין הוא גם דירקטור בטבע.

החברה גייסה מאז הקמתה כ-100 מיליון דולר בכמה סבבי גיוס, חלקם בהנפקת אג"ח להמרה. לפני כמה שבועות הושלם גיוס של 50 מיליון דולר באג"ח להמרה, הנושאות ריבית שנתית של 6%. החברה מציינת בתשקיף שעם השלמת ההנפקה בנאסד"ק, איגרות אלה יומרו אוטומטית למניות במחיר המרה של 90% ממחיר ההנפקה.

הפסידה3.1 מ' ד' ברבעון הראשון

קייט מציינת בתשקיף שהיא מייעדת את ההון שיגויס בהנפקה בנאסד"ק למימון ניסויים קליניים במוצרים הקיימים בפיתוח, לקידום המחקר והפיתוח ולמציאת מוצרים פוטנציאליים נוספים, וכן לצורכי הון חוזר ותפעול כללי של החברה. לפני הגיוס יש בקופת החברה 18.6 מיליון דולר נכון לסוף הרבעון הראשון.

בעלי המניות העיקריים בקייט כיום הם בלדגרין, שמחזיק ב-22.5% ממניות החברה; הדירקטור דיוויד בונדרמן מקרן הפרייבט אקוויטי TPG שהשקיעה בקייט בתחילת 2011, המחזיק ב-9.2%; קרן פונטיפקס (שאחד השותפים בה, רן נוסבאום, מכהן כדירקטור בקייט) שמחזיקה ב-8.5%. בעלי מניות נוספים הם Alta Partners עם 8.3% | ו-Commercial Street Capital עם 7.3%.

כחברת ביומד בשלב הפיתוח, לקייט אין כיום הכנסות. ב-2013 היא רשמה הוצאות תפעוליות של 6.4 מיליון דולר, מתוכם הוציאה 5.1 מיליון דולר על מו"פ. קצב ההוצאה גדל ברבעון הראשון של 2014, שבו ההוצאה על מו"פ הייתה 2.1 מיליון דולר, מתוך סך ההוצאות שהגיע ל-3.2 מיליון דולר.

ב-2013 הפסידה קייט 6.4 מיליון דולר, וברבעון הראשון של 2014 הסתכם ההפסד הנקי ב-3.1 מיליון דולר. מאז הקמת החברה ביוני 2009, הסתכם ההפסד הנקי ב-17.9 מיליון דולר.

עלות שכרו של בלדגרין ב-2013 הסתכמה בכ-573 אלף דולר, ורוב הסכום הוא באופציות. לפי הסכם השכר החדש איתו מדצמבר 2013, זכאי בלדגרין לשכר שנתי של 400 אלף דולר, ועל בסיס עמידה ביעדים יוכל לקבל בונוס של עד 50% משכר הבסיס שלו, נוסף על אופציות נוספות שקיבל.