נעילה מעורבת בבורסה; בזן קפצה 5.8%, רציו ירדה 4.3%

מגמה מעורבת באירופה ועליות שערים בוול סטריט ■ בוטלה עסקת וודסייד ■ אל-על, בזן, פרוטרום ודניה-סיבוס פרסמו דוחות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-995 מיליון שקל

יום המסחר (ד') בבורסה באחד העם נחתם במגמה מעורבת, כאשר מדדי ת"א 25 ו-100 טיפסו בפחות מ-0.1%, ואילו מדד ת"א 75 ירד ב-0.1%. מניות הגז והנפט ריכזו עניין לאחר ביטול עסקת וודסייד. בבורסות אירופה ובוול סטריט מתנהל המסחר בעליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-995 מיליון שקל.

יום המסחר בוול סטריט (ג') נחתם בירידות שערים במדדים, כאשר מניות הטכנולוגיה והקמעונאות הובילו את הירידות. הסנטימנט השלילי המשיך לשלוט במניות הקטנות והבינוניות ומדד הראסל 2000 סיים בירידה של כ-1.5%. ללא נתוני מאקרו, המשקיעים הגיבו לשלל דוחות וממתינים לקטליזטורים שיניעו את השווקים.

ייקח הרבה זמן עד שהפדרל ריזרב יעלה את הריביות, כך אמר אתמול וויליאם דאדלי (Dudley), נשיא שלוחת הפד בניו-יורק, בנאום שנשא בכנס כלכלי. דאדלי טען כי יהיו פערי זמן גדולים בין התקופה שבה הפד יפסיק את תוכניות התמריצים לבין התקופה שבה הוא יחליט להעלות את הריביות. בכל מקרה, דאדלי סבור כי הפד יעלה את הריבית באופן איטי והדרגתי.

עדכון המדדים מתקרב

על רקע היציבות היחסית במסחר בבורסה בתקופה האחרונה, עדכון הרכבי המדדים הקרוב בבורסה לא צפוי להוביל לשינויים בהרכב מדד המעו"ף. עם זאת, הוא כן יוביל למסחר סוער בחלק מן החברות, בשל השינוי במשקלן היחסי במדד.

במוקד צפויה לעמוד מניית חברת התרופות פריגו . זאת בעקבות הירידות שנרשמו באחרונה בשוויה, שגררו ירידה במשקלה היחסי במעו"ף ובמדד ת"א 100. בבנק ירושלים ברוקראז' מעריכים כי הגדלת משקלה של פריגו בחזרה צפוי להזרים למניה ביקושים של כ-300 מיליון שקל במועד העדכון - יותר מפי 8 ממחזור המסחר הממוצע היומי שלה בישראל.

בוטלה עסקת וודסייד

חברת וודסייד האוסטרלית חוזרת בה מכוונתה לרכוש 25% מהזכויות במאגר "לוויתן" תמורת עד 2.71 מיליארד דולר. בהודעה שפורסמה אתמול באוסטרליה אמר מנכ"ל החברה פיטר קולמן כי המגעים בין הצדדים שהחלו בסוף 2012 לא הצליחו להביא לתוצאה המקווה. נציין את רציו , אבנר ודלק קידוחים.

פרוטרום דיווחה הבוקר כי מכירות החברה ברבעון הראשון של 2014 צמחו בכ-23.9% לכ-188.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי צמח בכ-26.6%, ה-EBITDA צמח ב-24.7% לכ-32.1 מיליון דולר, הרווח הנקי צמח בכ-30.5% ל-18.3 מיליון דולר.

דניה סיבוס דיווחה הבוקר כי הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-13.9 מיליון שקל לעומת רווח של כ-8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

אל על הפסידה ברבעון הראשון של 2014 כ-39.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 32.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - התרחבות של 22% בהפסדים. ההפסד התפעולי של החברה התרחב ב-42% ל-51.9 מיליון דולר.

בזן דיווחה כי הרווח התפעולי ברבעון הראשון הסתכם בכ-42 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון עמד על 4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

קליל סיימה את הרבעון הראשון של השנה עם עלייה של 22.5% ברווח הנקי ל-15 מיליון שקל.

מניית ב.יאיר בהפסקת מסחר לאחר שנפלה אתמול במחזור כבד של יותר מפי 100 מהממוצע בחודש האחרון.

בזק עדכנה אתמול את התחזית שלה ל-2014, לאחר ההודעות האחרונות כולל עסקת מכירת יד2. הנהלת החברה מעריכה כעת כי הרווח הנקי לבעלי המניות צפוי להיות כ-2 מיליארד שקל השנה.