בזכות הפד: הדולר היציג התחזק בכ-0.6% ל-3.488 ש'

האירו היציג התחזק מול השקל בכ-0.35% ל-4.769 שקלים ■ נגידת בנק ישראל קרנית פלוג אמרה אתמול כי היא אינה תומכת בקביעת שער ריצפה לדולר-שקל אלא על הגבלת תנועות הון - תחום שבאחריות משרד האוצר

שוק המט"ח התאפיין היום (ד') בהחלשות השקל מול המטבעות המרכזיים. הדולר היציג התחזק מול השקל בכ-0.6% ל-3.488 שקלים, שיא של כחודשיים. גם האירו היציג התחזק בכ-0.35% מול השקל לרמה של 4.769 שקלים. בעולם, הצמד אירו/דולר מתחזק קלות ונסחר סביב 1.37 דולרים לאירו.

המסחר בשוקי העולם מתפאיין במגמה שלילית, לאחר שהמסחר בוול סטריט ננעל אתמול בירידות, בעוד המשקיעים ממתינים להחלטות של הבנקים המרכזיים בכל הנוגע לשינוי כיוון במדיניות המוניטארית. יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי רמז כי בחודש הבא הוא עשוי לחתוך את הריבית.

נגידת בנק ישראל הסבירה אתמול מדוע היא לא תומכת בקריאות לקביעת שער "ריצפה" לדולר-שקל, בעוד הדולר ממשיך להתבוסס בשפל שלא נראה מאז אוגוסט 2011. פלוג הסבירה כי רוב המדינות בעולם אינן תומכות בהצבת יעד לשער החליפין.

במקום הצבת תחתית לדולר-שקל, פלוג דיברה על הגבלת תנועות ההון, נושא שמשרד האוצר אמור לטפל בו אך באוצר מתנגדים להגבלות כגון מס על תנועות הון. לדברי פלוג, "יש שינוי במוזיקה לגבי הגבלות תנועות הון (כניסה ויציאה של מט"ח). פעם דיברו על פיקוח על שוק ההון, היום מדברים על ניהול תנועות הון.

ב-מחלקת המחקר של FXCM מציינים היום כי "לאחר דשדוש של יותר משבוע סביב רמת הציר של 3.45, הדולר-שקל סוף סוף הצליח לזנק מעלה ונסחר הבוקר באזור 3.475. הפריצה הזו מעלה עשויה לאשש את התחתית האחרונה ולהתפתח לכדי תיקון רחב יותר כלפי מעלה. ואולם, נצטרך להמתין לעלייה והתבססות מעל 3.48".