כלל ביטוח: 200 מ' ש' רווח בזכות הבורסה ורווח חד-פעמי

חלק ניכר מהגידול נובע מרווח הון כתוצאה ממכירת בניין המטה בת"א, ומצמצום וסגירת פעילויות

הגאות בשוקי ההון, גידול בהכנסות מדמי ניהול ורווחים חד-פעמיים הובילו את חברת כלל ביטוח , בניהול איזי כהן, להציג שיפור ניכר ברווח ברבעון הראשון השנה. בשורה התחתונה הציגה חברת הביטוח, שעתיד השליטה בה עדיין לוט בערפל, עלייה של כ-86% ברווח הנקי הרבעוני, שהסתכם בכ-155 מיליון שקל. בשקלול רווחי השקעה שנזקפו לקרנות הון הציגה החברה עלייה של כ-93% ברווח הכולל, שהסתכם בכ-200 מיליון שקל.

חלק ניכר מהשיפור מגיע כאמור מרווחים חד-פעמיים למול הפסדים שנרשמו ברבעון המקביל, ושהובילו לרווח כולל מסעיפים שאינם כלולים בתחומי הביטוח, בסך 90 מיליון שקל, לעומת כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל.

עיקר הגידול נובע מרווח הון לפני מס של כ-20 מיליון שקל ממכירת בניין המטה במרכז תל אביב, שנרשם ב-2014, לעומת הפסד של כ-8 מיליון שקל שנרשם בתקופה המקבילה בגין חוזה מכביד, לאור המעבר למגדל עתידים. כמו כן, צמצום פעילויות בחטיבת המימון, שבגינן נרשם ברבעון המקביל אשתקד הפסד של כ-16 מיליון שקל, הביא לרווח של כמיליון שקל ברבעון הראשון השנה.

קיטון של 3% בפרמיות

תרומה נוספת לתוצאות הגיעה מכיוונה של הפעילות שהופסקה בחברה הבת כלל פיננסים. ברבעון הראשון השנה נרשם רווח של כמיליון שקל, לעומת הפסד של כ-19 מיליון שקל אשתקד. בנטרול אירועים חד-פעמיים, הרווח הכולל של כלל ביטוח גדל ברבעון הראשון "רק" ב-28%, לסך של כ-187 מיליון שקל.

בשורה העליונה הציגה החברה קיטון של כ-3% בפרמיות הכוללות שגבתה, כשבביטוחי החיים ובביטוחים הכללים חלה ירידה בפרמיות, בעוד שבביטוחי הבריאות חל גידול. ההכנסות מדמי הניהול צמחו ברבעון הראשון השנה בכ-17%, לסך של כ-340 מיליון שקל.

מגזר החיסכון לטווח ארוך הציג יציבות ברווח הכולל לפני מס, שהסתכם ברבעון הראשון השנה בכ-145 מיליון שקל. ירידה קלה התרחשה ברווחיות בגמל ועלייה קלה ברווחיות בביטוחי החיים ובפנסיה.

בבריאות חל שיפור נאה ברווחיות, שהסתכמה בכ-63 מיליון שקל בעוד שבביטוחים הכלליים הרווח הכולל עלה במידה מתונה של 4% לכ-50 מיליון שקל. הערך הגלום (EV) בעסקי ביטוחי החיים והבריאות והפנסיה של כלל ביטוח עמד בסוף 2013 על 11.8 מיליארד שקל. ערך העסקים החדשים שנמכרו (VNB) עמד ב-2013 על כ-512 מיליון שקל, לעומת כ-425 מיליון שקל ב-2012.

תוצאות קבוצת כלל ביטוח ברבעון הראשון
 תוצאות קבוצת כלל ביטוח ברבעון הראשון