הראל תממן במאות מיליוני שקלים את שטיינמץ ועזריאלי

תעמיד הלוואה פרטית של 300 מיליון שקל לעזריאלי, לאחר שאתמול דיווחה כי תעניק הלוואה פרטית של 360 מיליון שקל לשטיינמץ ול-SIGNA האוסטרית

קבוצת הביטוח הראל, שבשליטת משפחת המבורגר, ממשיכה להגדיל את תיק האשראי שלה. אתמול דיווחה הראל על הלוואה בהיקף 75 מיליון אירו (כ-360 מיליון שקל) שתעמיד למיליארדר בני שטיינמץ ושותפתו חברת SIGNA האוסטרית לטובת רכישת חנות הכלבו הענקית KaDeWe בברלין. ההלוואה האמורה תינתן במסגרת קונסורציום מלווים שכולל בנקים זרים שיממנו את הרכישה.

היום נודע ל"גלובס" כי קבוצת הביטוח מעמידה אשראי פרטי נוסף של כ-300 מיליון שקל לקבוצת עזריאלי, שבשליטת דוד עזריאלי. ההלוואה לקבוצת עזריאלי, אותה מנהל יובל ברונשטיין, נועדה לסייע לענקית הקניונים והנדל"ן המניב לשפר את מבנה החוב שלה, תוך ניצול רמות הריבית הנמוכות השוררות בשווקים זה זמן לטובת מיחזור חובות. ההסכם בין החברות נחתם היום ובמסגרתו תעמיד הראל את ההלוואה לעזריאלי, ובין היתר תקבל ביטחונות בדמות שעבוד על נכס - ככל הנראה מדובר בקניון ברמלה.

ההלוואה ניתנה ל-9 שנים, במח"מ של 4.5 שנים, ובריבית ריאלית של 0.74% הצמודה למדד. לפי הדיווחים של עזריאלי, הריבית הממוצעת של הלוואותיה עומדת כיום על כ-4%, כך שהחלפת החוב צפויה להשפיע לחיוב על תזרים המזומנים מפעילות שוטפת (FFO) ועל שורת הרווח שלה.

מדובר בהלוואה גדול שנייה שקבוצת הראל, שאת השקעותיה מנהל אמיר הסל, מעמידה לקבוצת עזריאלי. באוגוסט האחרון העמידה הראל הלוואה אחרת לקבוצה, בהיקף 710 מיליון שקל. הלוואה זאת נושאת ריבית צמודה למדד של 1.16%, ובגינה קיבלה הראל ביטחונות בדמות שיעבוד על החזקות של עזריאלי במגדל העגול במרכז עזריאלי בת"א.

באוגוסט האחרון נטלה עזריאלי הלוואה פרטית נוספת מגורם מוסדי, במקביל להלוואה מהראל. הלוואה זו, בהיקף של 250 מיליון שקל, ניתנה לה על ידי בית ההשקעות אלטשולר שחם, בריבית שנתית של 0.75% (ללא בטוחות ושעבודים). ההלוואות באוגוסט האחרון שימשו את עזריאלי למחזור חוב אותו נטלה מהבנקים הפועלים ולאומי עבור הקמת מרכז עזריאלי בתל אביב.