חי מ"וואלה": אקסל שפרינגר "צדה" סטארט-אפים בת"א

המו"ל הגרמני שרכש את יד2 מ"וואלה" תמורת 806 מיליון שקל מקיים כנס סטארט-אפים באוניברסיטת ת"א לקראת תוכנית ההאצה שלו שתחל ביולי

חברת אקסל שפרינגר הגרמנית עורכת היום (ה') כנס מיוחד בת"א בשיתוף אוניברסיטת ת"א במסגרת כוונתה להשקיע בסטארט-אפים בישראל. הכנס יתקיים באוניברסיטת ת"א ויועבר בשידור חי באתר "גלובס" באמצעות "וואלה".

הכנס החל בשעה 11:00 ויימשך עד 18:00. באירוע ישתתפו יזמים שעברו שלב מיון ראשוני של תוכנית אקסל שפרינג פלאג אנד פליי, ויציגו את הרעיון שלהם בפני חבר השופטים, עליו נמנים מומחים בתחום הסטארט-אפ בישראל ובאירופה. הזוכים יוכרזו במהלך אירוע חגיגי עם ראשי תעשיית ההיי-טק בארץ ואורחים רבים מחו"ל.

אקסל שפרינגר פלאג אנד פליי, האקסלרטור של התאגיד הגרמני, מזמין בכך סטארט-אפים ישראלים לתוכנית ההאצה שלו שתיארך 3 חודשים ותחל בעוד חודשיים, ביולי הקרוב. מדובר באחת מתכניות ההאצה המובילות בגרמניה, והיזמים שיבחרו לקחת בה חלק יזכו למענק בגובה 25 אלף אירו וישהו במהלך התקופה בברלין. לזכותם יעמדו רשת הקשרים הענפה של תאגיד המדיה, סדנאות שונות והדרכה מטובי המנטורים באירופה. בתום התקופה יוכלו היזמים להציג את החברות שלהם בפני קרנות סיכון נבחרות מגרמניה ומארצות הברית ויזמים מצטיינים יוכלו להמשיך לתכנית האצה נוספת בעמק הסיליקון שבקליפורניה.

בתחילת החודש הודיעה אקסל שפרינגר על רכישת אתר יד2 מ"וואלה" תמורת 806 מיליון שקל. אקסל שפרינגר הוא אחד המו"לים המובילים בגרמניה, וכעת הוא נכנס גם לישראל. התאגיד הפך במרוצת השנים לאחד הגדולים והמשפיעים בגרמניה ובכלל. עדות לכך ניתן למצוא בתמונות שבהן הקנצלרית אנגלה מרקל מחובקת עם פרידה שפרינגר, אלמנתו של אקסל ומי שהקים את אימפריית התקשורת, או את קודמה בתפקיד, גרהרד שרדר במסיבת הסילבסטר של "בילד", העיתון הנפוץ ביותר בגרמניה ובאירופה ואחד מהחמישה הכי נקראים ברחבי העולם.

הכניסה לישראל היא חלק מאסטרטגיית התרחבות מתמשכת של ענף מודעות הלוחות באקסל שפרינגר. הכניסה לשוק הישראלי היא גם הגשמת חזון עבור האב המייסד, שעל שמו קרויה הקבוצה. שפרינגר האיש היה עיתונאי, ועד שהלך לעולמו במחצית שנות ה-80 נחשב לאוהד ישראל ואף הספיק לראות את החברה שהקים מונפקת בבורסה בגרמניה, כשהיום היא נסחרת לפי שווי של 4.31 מיליארד דולר. שפרינגר האב זכה לבקר מספר פעמים בישראל ואף תרם בשעתו למוזיאון ישראל.