בנק לאומי: לצמצם חשיפה למניות בישראל - "רווחיות מתונה"

כלכלני הבנק סבורים כי החברות שפונות לשוק המקומי יתקשו לדווח על גידול מהותי במכירות וכי הוא צפוי לבוא רק מהתייעלות ■ צופים צמיחה מתונה בלבד בישראל בתקופה הקרובה

כלכלני בנק לאומי צופים בסקירת סוף-השבוע שלהם עלייה מתונה בלבד ברווחיות החברות המקומיות שיפרסמו דוחות בתקופה הקרובה. "מזה תקופה שאנו ממליצים על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, אך בסביבה זו, של ביקושים מקומיים מתונים ואינפלציה נמוכה, יתקשו החברות שפונות לשוק המקומי להציג עלייה משמעותית במכירות", כותבים בלאומי.

הכלכלנים ממליצים להקטין חשיפה לשוק המניות הישראלי היות והגידול ברווחים של החברות המקומיות הינו מוגבל וצפוי להגיע בעיקר מהתייעלות. "אנו ממליצים על הקטנה מדודה נוספת של החשיפה לשוק המקומי באפיק המנייתי, והתמקדות בחשיפה למניות חו"ל. באפיק המנייתי המקומי, אנו ממשיכים להעדיף את מניות החברות היצואניות", כותבים בלאומי, שסבורים עדיין כי רמת המחירים בשוק המניות הישראלי היא סבירה.

בלאומי צופים צמיחה מתונה בלבד בישראל בתקופה הקרובה. לאחרונה פורסמו מספר נתונים שמחזקים הערכה זו - נתוני הצמיחה לרבעון הראשון של 2014 שכללו ירידה בצריכה הפרטית ועלייה מתונה בלבד בייצוא התעשייתי (ללא יהלומים). גם נתוני סחר החוץ החודשיים מראים על חולשה בייצוא התעשייתי. בנוסף, נתוני הפדיון, והדוחות הכספיים של מספר פירמות, מצטרפים לנתון הצריכה הפרטית ומעידים על סביבת ביקושים נמוכה מצד משקי הבית בישראל. תמונה זו משתקפת גם בסביבת האינפלציה הנמוכה מאוד שעולה ממדדי המחירים של החודשים האחרונים", לדבריהם.

בהתייחס לבנקים שדיווחו השבוע על התוצאות הכספיות, בלאומי סבורים כי התמונה שעולה מהדוחות מצביעה על מרווחי ריבית נמוכים שאופייניים לסביבת ריבית נמוכה, רווחי הון גבוהים כתוצאה מירידת התשואות בשוק האג"ח המקומי, והפרשות נמוכות על תיקי האשראי.

"בשורה התחתונה, התשואה להון לרבעון הראשון עומדת בסביבות 10%. ירידת התשואות בחודשים אפריל-מאי (מרבית הרבעון השני) בשוק האג"ח הממשלתי, והעדר פרסומים שליליים בנוגע לשוק האשראי המקומי, מרמזים שתוצאות הרבעון השני של השנה צפויות להיות דומות מבחינת המאפיינים הנ"ל לאלו של הרבעון הראשון. יחד עם זאת, יש לציין שבטווח הזמן הבינוני, עליית תשואות ו/או הרעה בתיקי האשראי צפויים להביא לשינוי במאפיינים אלו. על כן, ולאור התמחור בשוק אנו ממליצים על סקטור הבנקים המקומיים בתשואת שוק", כותבים הכלכלנים.

עוד ממליצים בבנק, על הקטנה נוספת של החשיפה לאג"ח קונצרני, תוך הגדלת משקל האפיק הממשלתי השקלי בתיק ההשקעות. הם ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר; ועל חשיפה נמוכה לאפיק הקונצרני בישראל. בבנק ממליצים גם להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן) וכן על החזקה נמוכה של אג"ח קונצרני בחו"ל.