הדולר התחזק השבוע ב-0.8% ל-3.49 ש' - שיא של כחודשיים

במסחר הבינבנקאי היום הדולר התחזק בכ-0.1% ■ האירו נחלש היום ב-0.3% ל-4.753 שקלים; התחזק ב-0.1% השבוע ■ ברקע, הנגידה קרנית פלוג מסרבת לקבוע שער רצפה לדולר

הדולר השלים השבוע התחזקות של יותר מ-0.8% מול השקל ושערו היציג ננעל ב-3.49 שקלים - רמת שיא של כמעט חודשיים מאז 28 במארס. במסחר הבינבנקאי היום הדולר התחזק בכ-0.1%.

ברקע להתחזקות הדולר מול השקל, הסירוב של נגידת בנק ישראל קרנית פלוג לקבוע שער רצפה לדולר. פלוג הסבירה השבוע כי רוב המדינות בעולם אינן תומכות בהצבת יעד לשער החליפין.

במקום הצבת תחתית לדולר-שקל, פלוג דיברה על הגבלת תנועות ההון, נושא שמשרד האוצר אמור לטפל בו אך באוצר מתנגדים להגבלות כגון מס על תנועות הון. לדברי פלוג, "יש שינוי במוזיקה לגבי הגבלות תנועות הון (כניסה ויציאה של מט"ח). פעם דיברו על פיקוח על שוק ההון, היום מדברים על ניהול תנועות הון".

עוד ברקע, כוונות בפדרל ריזרב להידוק של המדיניות המוניטרית. הפרוטוקולים חשפו השבוע כי העלאת הריבית מתקרבת, אולם בכירי הבנק לא ציינו מועד קרוב להעלאה. בפגישה, בכירי הפד הביעו את דעתם בנוגע להיקף העצום של המאזן של הבנק, וציינו כי יש צורך בגמישות בעניין.

האירו נחלש היום ב-0.3% ושערו היציג נקבע ב-4.753 שקלים. האירו השלים השבוע התחזקות קלה של 0.1% בלבד מול השקל.