גולדמן זאקס: קנו אופציית פוט על מניית טבע לצרכי הגנה

האנליסטים חוששים מהשקת גרסה גנרית לקופקסון בימים הקרובים וממליצים להתגונן באמצעות רכישת אופציית PUT על טבע

בנק ההשקעות גולדמן זאקס ממליץ למשקיעי טבע לקנות אופציית PUT על המניה במחיר מימוש של 49 דולר שתפקע ביוני על רקע פקיעת הפטנט על הקופקסון החל מאתמול. זאת, לצרכי הגנה למקרה שאחת ממתחרותיה של טבע תשיק לפתע גרסה גנרית לרב-המכר של טבע.

גולדמן זאקס עדיין מותיר המלצת "החזק" על טבע ולא ממליץ למכור אותה. האנליסטים מעריכים כי אם מיילן תשיק בקרוב גרסה גנרית לקופקסון, מניית טבע עלולה ליפול עד 10%. בסקירה של גולדמן זאקס מה-21 במאי העריכו האנליסטים כי גרסה גנרית לקופקסון עלולה לצוץ אפילו ב-27 במאי, כלומר מחרתיים (ג').

"לא נותנים כרגע למיילן שום סיכוי בהשקה מהירה של הקופקסון הגנרי אבל השקה בקרוב תפתיע את השוק. הם ממליצים כאמור לרכוש אופציית PUT על טבע כהגנה למקרה שהמניה תיכנס לתקופה תנודתית בקרוב.

האופציה עליה ממליץ גולדמן (כאמור במחיר מימוש של 49 דולר ופקיעה ביוני) תהיה רווחית את מניית החברה תרד ב-5.4% ויותר. מחזור המסחר באופציה הזו היה השני בגודלו מבין כל האופציות של טבע ב-22 במאי, כאשר כ-1,300 אופציות החליפו ידיים לעומת כ-260 בלבד בחודש שעבר.

מיילן מסרה מוקדם יותר החודש כי ייתכנו עיכובים "פרוצדורליים" בהשקה הקופקסון הגנרי. טבע מנסה להגן על הפטנט שלה בכל האמצעים העומדים לרשותה. ביהמ"ש העליון ידון בערעור שלה במהלך מושב בן 9 חודשים שיחל באוקטובר וטבע הזהירה את מתחרותיה כי כל השקה של גרסה גנרית לקופקסון עד הפסיקה תהיה השקה בסיכון.

מכירות הקופקסון עומדות על כ-4.3 מיליארד דולר בשנה והתרופה אחראית לפי ההערכות לכמחצית מרווחי החברה. כ-30 אנליסטים מסקרים את המניה, כאשר מחציתם ממליצים לקנות אותה ומחציתם מחזיקים בהמלצה נייטרלית.