איראן הוציאה להורג בתלייה איש עסקים שהורשע במירמה

מהאפריד אמיר חוסראווי נידון למוות עקב הרשעתו ב"שחיתות עלי אדמות... באמצעות שוחד והלבנת הון"

אתמול (שבת) הוצא להורג בתלייה איש עסקים איראני שהורשע בביצוע מירמה בנקאית בהיקף של 2.6 מיליארד דולר - פרשת המירמה הגדולה ביותר בתולדות המדינה, על-פי דיווחי התקשורת האיראנית.

מהאפריד אמיר חוסראווי נתלה בכלא אווין הידוע לשמצה בטהרן, לדברי סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית IRNA.

הוא נידון למוות עקב הרשעתו ב"שחיתות עלי אדמות... באמצעות שוחד והלבנת הון", על-פי הודעת משרד המשפטים שהתפרסמה באמצעי התקשורת האיראניים.

ב-2011 שטף את איראן גל של ידיעות על השערורייה, לאחר שהתביעה הודיעה כי חשפה חברת-גג פרטית, בהנהגת אמיר חוסראווי ואחיו, שצברה מיליארדי דולרים.

במהלך שנתיים רכשה אמיר מנסור אריאה דיוולופמנט (Amir Mansour Aria Development Co) כ-40 חברות, כולל יצרנית פלדה גדולה, באמצעות מכתבי אשראי מזויפים מכמה בנקים גדולים שמנהליהם קיבלו שוחד.

20 בני אדם נעצרו בקשר לפרשת המירמה הגדולה ביותר בתולדות איראן, לדברי התובעים. מרביתם צפויים לקבל עונשי מאסר ממושכים. בנוסף לאמיר חוסראווי, נידונו למוות 3 בני אדם נוספים.

אחד החשודים העיקריים, המנהל לשעבר של בנק מלי (Bank Melli), מחמוד רזא חאווארי, נמלט לקנדה, ואיראן הוציאה צו מעצר נגדו.

הפרשה קיבלה צביון פוליטי לאחר שהופנתה אצבע מאשימה כלפי כמה פקידים בכירים בממשלו של הנשיא דאז, מחמוד אחמדינג'אד. אחמדינג'אד, שניצח בבחירות הודות להבטחותיו למגר את השחיתות, דחה את הביקורת נגדו וטען כי מדובר במסע הכפשות מצד יריביו.