הכשרה ביטוח במו"מ להשקיע כ-60 מ' ש' במניות המשביר

המגעים המתנהלים הם לרכישת נתח של 12%-13% מהמשביר, ומימון העסקה מצדה של הכשרה יהיה הן מכספי המבוטחים והן מכספי הנוסטרו

הכשרה חברה לביטוח, שבשליטת אלי אלעזרא ובניהולה של אתי אלישקוב, מנהלת מגעים לרכוש נתח של 12%-13% ממניות רשת המשביר לצרכן של רמי שביט. על פי הערכות בשוק ההון, היקף העסקה עשוי לעמוד על כ-60 מיליון שקל, מתחת למחיר השוק (המשביר נסחרת בשווי של 606 מיליון שקל - לאחר עלייה של 3% היום). ההסכם בין הצדדים טרם נחתם, אך צפוי להיחתם בקרוב. בשני הצדדים סירבו להגיב.

לפני כחודשיים דיווחה המשביר על ביטול עסקה מתוכננת עם חברת ההשקעות האמריקאית נאשוואן, שתכננה להזרים לקבוצה כ-134מיליון שקל. נאשוואן, שבבעלות סקוט וארי קורמן, אמורה הייתה להזרים 77 מיליון שקל למשביר בתי כלבו, ו-57 מיליון שקל לחברה האם - המשביר לצרכן. תמורת ההזרמה התחייבה המשביר להעניק לה 29% מהונה של חברת הכלבו, עם אפשרות להגדלת חלקה ל-34%.

בזמנו טענו במשביר לצרכן שביטול העסקה לא ישפיע על פעילותה או על תחזית תזרים המזומנים שלה, ושביט, שגם מכהן כמנכ"ל המשביר 365, ציין כי "קיבלנו בחודשים האחרונים מספר פניות ממשקיעים המתעניינים בביצוע השקעה בקבוצה, ולא קידמנו אותן בשל התחייבותנו המוקדמת לנאשוואן. אנו סבורים כי זה הדבר הנכון מבחינתנו, ומקווים להשלים בהמשך השנה עסקת השקעה חלופית".

על רקע הציפייה לכניסת המשקיעים האמריקאים, קפצה מניית המשביר מסוף חודש אוגוסט שעבר בכ-370%. בד בבד, הציגה החברה שיפור בתוצאותיה העסקיות. שתי סדרות האג"ח של המשביר, בהיקף של כ-120 מיליון שקל, נסחרות בתשואות של 5%-6%.

עוד נציין, כי אחרי שנפטרה מהצרות הפיננסיות שהסבה לה רשת הציוד המשרדי "אופיס דיפו" (מחיקה של כ-65 מיליון שקל), עברה המשביר בסיכום 2013 מהפסד לרווח נקי של 73 מיליון שקל, שנבע ברובו מרווח הון ממכירת סיבוס - חברת ההסעדה הארגונית המקומית - לקבוצת סודקסו הצרפתית. הכנסותיה לשנה זו צמחו ב-8% ל-2.4 מיליארד שקל, והיא הצליחה לשפר את שיעורי הרווחיות שלה.

מהלך חדשני עבור הכשרה

המשביר לצרכן מפעילה את רשת בתי הכלבו הנושאת את שמה, את רשת הדראגסטור ניו-פארם ואת מועדון 365. נוסף על כך היא מציעה חבילות תיור ונופש באמצעות חברת קשרי תעופה, ובחודשים האחרונים החלה להפעיל גם רשת סופרמרקטים תחת המותג קוסט 365.

מימון העסקה המתוכננת מצדה של הכשרה יהיה הן מכספי המבוטחים והן מכספי הנוסטרו. הכשרה ביטוח ניהלה נכון לסוף 2013 סך של כ-3.2 מיליארד שקל בגין חוזים תלויי תשואה (כלומר, כספי מבוטחים בפוליסות חיסכון של ביטוחי החיים) והשקעות אחרות (נוסטרו) בהיקף של כ-2.9 מיליארד שקל. הרוב המכריע של ההשקעות הללו הושקע באפיקי חוב ממשלתי ותאגידי בדגש על חוב סחיר.

מנגד, בהשקעות החברה, שאת השקעותיה מנהל יוסי אפרתי, רכיב המניות מהווה שיעור מינורי יחסית, כשלחברה אין עדיין היסטוריה של השקעות ישירות בחברות עסקיות שלא במסגרת החזקת ני"ע בהשקעות פיננסיות "רגילות". החברה סיכמה את 2013 עם רווח כולל של כ-31 מיליון שקל.

מדובר בחברת ביטוח שאינה נמנית עם חמש קבוצות הביטוח הגדולות, או עם רשימת הגופים המוסדיים הגדולים ביותר. עד כה שמה של הכשרה לא נכלל בעסקאות טיילור-מייד בשוק, ואם וכאשר תהיה עסקה כאמור במשביר לצרכן יהיה מדובר במהלך חדשני עבורה. נוסף להכשרה ביטוח מחזיק אלעזרא גם בחברת הליסינג אלבר ובחברת הנדל"ן אפרידר.

התאוששות המשביר
 התאוששות המשביר