אפריקה סוגרת רבעון: עברה לרווח של 7 מיליון שקל

ברבעון הראשון של שנת 2014 רשמה החברה שערוכים, נטו, בסך של כ-278 מיליון שקל לעומת כ-66 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד

קבוצת אפריקה ישראל, הנמצאת בשליטת לב לבייב, דיווחה היום על תוצאותיה ברבעון הראשון של 2014.

הרווח של אפריקה לפני מימון הסתכם בכ-403 מיליון שקל ברבעון לעומת 306 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2013. הוצאות המימון עמדו ברבעון על כ-310 מיליון שקל לעומת 329 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח התפעולי גדל ברבעון בכ-32% והסתכם בכ-403 מיליון שקל לעומת כ-306 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה דיווחה אפריקה על רווח של 55 מיליון שקל ברבעון לעומת הפסד של 41 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח לבעלי המניות עמד על 7 מיליון שקל לעומת הפסד של 73 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הרווח מהשכרה והפעלת נכסים גדל ברבעון בכ-9% והסתכם בכ-140 מיליון שקל לעומת רווח של כ-128 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקר מהמשך השיפור בביצועים של קניון אפימול במוסקבה וזקיפת הכנסות בגין קניון פלוישט ברומניה אשר נפתח ברבעון הרביעי של 2013.

הרווח מפעילות התעשיה עלה ברבעון בכ-9% והסתכם בכ-38 מיליון שקל לעומת רווח של כ-35 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. השיפור נובע בעיקר מגידול בשיעור הרווח הגולמי בתחום הפלדה על רקע הגדלת הכמויות הממוצעות הנמכרות וכן כתוצאה מהתייעלות ומשיפור תהליכים, תוך שימת דגש לבחירת תמהיל מוצרים.

ברבעון הראשון רשמה החברה שערוכים, נטו, בסך של כ-278 מיליון שקל, בעיקר עקב שערוכים בהיקף של כ-254 מיליון שקל הנובעים מחברת אפי פיתוח כתוצאה מהשפעת התחזקות שער החליפין של הדולר מול הרובל ברבעון, שהביא לרישום רווחי שערוך.

ברבעון הראשון של שנת 2013 רשמה אפריקה שערוכים בסך של כ-66 מיליון שקל.

אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל: "אנו מסכמים רבעון טוב בו בלטה במיוחד מגמת השיפור בפעילות של כל חברות הבת של הקבוצה. שיפור זה נובע מעבודה קשה ויומיומית בכל חברה ואנו שמחים לראות כי מאמצים אלה נושאים פרי ובאים לידי ביטוי בתוצאות. אנו ממשיכים לפעול להרחבת הפעילות בכל החברות ורואים התקדמות משמעותית בכל הפרויקטים בהם אנו מעורבים לצד כניסה לתחומים פעילות חדשים, אשר יהוו מנועי צמיחה נוספים בשנים הקרובות, בדומה לפעילות בתחום הדיור להשכרה בה אפריקה נכסים ואפריקה מגורים זכו יחדיו במכרז הראשון בתחום".