סלינגר להפניקס: נמקו שכר של 10 מ' ש' ללפידות

הסיבה: זומנו לשימוע בגלל פרסום תוכנית התגמול החדשה למנכ"ל החברה בהיקף 41 מיליון שקל ב-4.5 שנים ■ המפקחת על הביטוח דורשת גם העתק הודעת ההתפטרות של יו"ר הפניקס ד"ר משה ברקת ‏

כעס רב בצמרת משרד האוצר על כוונת קבוצת הביטוח הפניקס לאשר חבילת שכר נדיבה במיוחד למנכ"ל אייל לפידות. שלשום פרסמה החברה זימון לאסיפה כללית במסגרתה היא מבקשת לאשר ללפידות חבילת תגמולים בעלות שעשויה להגיע עד ל-41.4 מיליון שקל בארבע השנים 2014-2017. זאת, על אף מסרים ברורים וחריפים שהשמיע לאחרונה שר האוצר יאיר לפיד, באשר לצורך בהפחתה ניכרת בשכר המנהלים בגופים הפיננסיים לצד מסרים פרטניים שנמסרו להפניקס מצד המפקחת על הביטוח דורית סלינגר. ‏

כפי שנחשף לראשונה באתר "גלובס", השר לפיד התקומם כנגד תוכנית התגמול ללפידות, ועקב כך המפקחת על הביטוח זימנה היום (ג') את כל חברי דירקטוריון הפניקס לפגישה במסגרתה יידרשו להסביר את הנימוקים שהובילו אותם להכריע בעד חבילת השכר האמורה. הפגישה תתקיים כבר בשבוע הבא.

במכתב ששלחה סלינגר לקבוצת הביטוח, ושהגיע לידי "גלובס", היא דורשת לקבל מיידית את כל הפרוטוקולים הקשורים לתוכנית התגמול של נושאי משרה בהפניקס. בין היתר היא רוצה לקבל לידיה "השוואות שנערכו על ידי מומחים חיצוניים, מסמכים וחוות דעות שנערכו על ידי על ידי גוף מייעץ וכדומה", והעתק הודעת ההתפטרות של יו''ר החברה, ד"ר משה ברקת, אשר הודיע אתמול על כוונתו לפרוש מהקבוצה בהמשך השנה בד בבד עם פרסום הדיווח אודות מדיניות התגמול החדשה.

לפידות, שנחשב לאחד מהשכירים בעלי השכר הגבוה במשק, נכנס לתפקידו בהפניקס במחצית 2009 ומאז הוביל מאז את חברת הביטוח לשיפור ניכר בתוצאותיה. היום דיווחה הפניקס, שנמצאת בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, כי רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח נקי של כ-186 מיליון שקל, המהווה קיטון של כ-29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בשקלול רווחי השקעה שנזקפו להון הרווח הכולל של הקבוצה ירד בכ-22% לכ-225 מיליון שקל.

תוצאות הקבוצה הושפעו ברבעון הראשון מהתשואות החיוביות בשוק ההון, גידול בדמי הניהול שנגבו ומהמדד השלילי. במהלך הרבעון החברה הציגה רווחיות בכל תחומי פעילותה כאשר הרווח בעסקי ביטוחי החיים, ביטוחי הבריאות וביטוחי החבויות קטן ביחס לרבעון המקביל. ברבעון הראשון ב-2013 הושפעו תוצאות הפניקס, בין היתר, מרווח חד פעמי של כ-72 מיליון שקל לפני מס כתוצאה מעסקה עם מבטחי משנה בתחום הבריאות.

בשורה העליונה החברה ממשיכה לצמוח כשהפרמיות צמחו בכ-5% לכ-1.9 מיליארד שקל. כמו כן, דמי הניהול שגבתה החברה גדלו בכ-33% לכ-266 מיליון שקל. הפניקס דיווחה עוד כי הערך הגלום בפוליסות ארוכות הטווח שלה בביטוחי החיים והבריאות ובעסקי הפנסיה (ה-‏EV‏), עמד בסוף 2013 על כ-6.35 מיליארד שקל, גידול של כ-15% ביחס ל-2012. ערך העסקים החדשים (‏VNB‏) שמכרה החברה ב-2013 גדל בכ-15% לסך של כ-386 מיליון שקל.

מדירקטוריון הפניקס נמסר: "הדירקטוריון אישר חבילת תגמול למנכ"ל החברה עפ"י כל הוראות הדין ובכלל זה עפ"י חוזר המפקחת וזאת לאחר דיונים ממושכים. נימוקי הדירקטוריון לאסיפה הכללית פורסמו והדירקטוריון ישתף פעולה עם הגורמים הרלוונטיים ויתן מענה ככל שידרש".

עלות השכר של אייל לפידות
 עלות השכר של אייל לפידות