נעילה חיובית בוול סטריט; ה-S&P 500 העפיל לשיא חדש

מדד ה-S&P 500 ננעל ברמה של 1,911 נקודות ■ אתמול לא התקיים מסחר ■ מאקרו: הזמנות המוצרים בני קיימא, טיפסו ב-0.8% באפריל ■ מדד קייס שילר הצביע על עלייה של 0.9% במחירי הבתים

המסחר בוול סטריט נחתם היום (ג') בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות, כאשר מדד ה-S&P 500 שוב כבש שיא חדש ברמה של 1,911 נקודות לאחר שביום שישי טיפס לשיא של 1,900 נקודות. מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-1.2% בהובלת פייסבוק, אפל וגוגל. אמש לא התקיים מסחר בניו יורק בשל יום הזיכרון האמריקאי. המשקיעים הגיבו בין היתר למספר נתוני מאקרו שפורסמו היום.

בינתיים, הרוחות באוקראינה לא נרגעות: על פי דיווחים, צבא אוקראינה פתח הלילה במבצע צבאי בשדה התעופה בעיר דונייצק, לאחר שתומכים פרו-רוסיים השתלטו עליו.

בזירת המאקרו היום, לפני פתיחת המסחר פורסם נתון הזמנות מוצרים בני קיימא, שטיפס ב-0.8% באפריל, בעיקר בשל עלייה בביקוש למוצרים צבאיים. עם זאת, הביקוש למוצרים אזרחיים ירד בחדות, כך לפי נתונים שפרסם הממשל. הצפי בשוק עמד על ירידה של כ-0.7% באפריל, לאחר עלייה של 3.6% במארס (נתון מעודכן). מדד הליבה, שאינו כולל את המוצרים הצבאיים, ירד ב-0.1% באפריל.

בהמשך, פורסם מדד קייס שילר, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. לפי הנתונים מחירי הבתים עלו ב-0.9% בחודש מארס, העלייה הראשונה מזה 5 חודשים. כמו כן ב-19 ערים עלו מחירי הבתים כאשר רק בניון-יורק ירדו המחירים. בשיעור שנתי מחירי הבתים עלו בקצב של 12.4% במארס, לעומת 12.9% בפברואר. האנליסטים בשוק צפו עלייה של 11.8% במארס.

ב-17:00 פורסם מדד בטחון הצרכנים לחודש מאי, שטיפס לרמה של 83 נקודות, בהתאם לתחזיות המקודמות של האנליסטים. באפריל רשם המדד קריאה של 81.7 נקודות. לפי המדד, שיעור הצרכנים שמצפים כי ההכנסה שלהם תגדל במשך 6 החודשים הקרובים עלה ל-20.2%, הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2007.

פייזר מוותרת על מיזוג עם אסטרה-זנקה

ענקית התרופות האמריקאית פייזר הודיעה אתמול באופן רשמי כי היא מוותרת על רכישת חברת התרופות הבריטית אסטרה-זנקה ואין בכוונתה להציע הצעת רכש נוספת. פייזר חיזרה אחרי אסטרה-זנקה בחודשים האחרונים ואף הציעה מספר הצעות רכש לחברה הבריטית. לפני כשבוע, אסטרה-זנקה דחתה את ההצעה האחרונה והמשודרגת של פייזר, שעמדה על כ-69 מיליארד פאונד (116 מיליארד דולר). זאת בטענה כי ההצעה אינה מספיקה ומשקפת סיכונים לבעלי המניות של החברה.

אפל צפויה לחשוף בכנס שלה בשבוע הבא תוכנה חדשה שתהפוך את האייפון של החברה לשלט רחוק לשליטה במכשירי חשמל שונים, מערכות אבטחה ומנורות בבית.

חברת אלוט תקשורת הודיעה היום על קבלת הזמנה בהיקף של 5 מיליון דולר ממפעיל תקשורת סלולרית בדרג Tier 1, עבור פלטפורמת ה- Allot Service Gateway Tera.

טופ אימאג' חתמה על הסכם שיתוף פעולה גלובלי עם Taulia לפתרונות מבוססי SaaS ומדווחת על לקוח משותף ראשון.