נעילה מעורבת בבורסות אירופה; עלייה באבטלה בגרמניה

מאקרו: מספר המובטלים בגרמניה עלה ב-24 אלף, העלייה החדה ביותר מזה 5 שנים ■ נסטלה רוכשת את ואלאנט תמורת 1.4 מיליארד דולר ■ נעילה חיובית בבורסות אסיה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר ראלי שנמשך 5 ימים ולאחר נעילה חיובית אמש בוול סטריט, שהובילה את מדד ה-S&P לשיא חדש. נתונים חלשים שפורסמו בגרמניה הכבידו על המסחר.

מדד הסטוקס 600 נסחר בירידה של עד כ-0.15%, ועד כה הוסיף לערכו החודש 1.8%. מנקודת השפל שרשם השנה המדד התקדם בכ-8.5%.

בגרמניה פורסם כי מספר המובטלים עלה בחודש אפריל ב-24 אלף, העלייה החדה ביותר מזה 5 שנים. זאת בעוד התחזיות ציפו לירידה של 15 אלף. הנתונים מעוררים דאגה בקרב רבים, שסבורים כי הכלכלה החזקה ביבשת מאטה את הקצב.

מניית Elekta AB צנחה לאחר שפספסה את תחזיות האנליסטים בדוחות שפרסמה. מניית Hugo Boss AG נפלה לאחר שבעלי השליטה בחברה מכרו חלק מהמניות שבבעלותם. ענקית המזון נסטלה מתרחבת ורוכשת את חברת הפארמה ואלנט תמורת 1.4 מיליארד דולר.

המסחר באסיה (ד') נחתם בעליות במדדים המובילים. זאת, לאחר שאתמול הסתיים המסחר בניו-יורק כפי שנפתח - בעליות. בחוזים על מדדי וול סטריט ניכרת יציבות.

"נתוני המאקרו הטובים יחסית בארה"ב והציפיה שה-ECB יכריז על תוכנית הקלה כמותית כלשהי בשבוע הבא תומכים בשווקים", אמר Vishnu Varathan כלכלן בכיר בבנק מיזוהו ל-CNBC.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ג') בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות, כאשר מדד ה-S&P 500 שוב כבש שיא חדש ברמה של 1,911 נקודות לאחר שביום שישי טיפס לשיא של 1,900 נקודות. מדד הנאסד"ק הוסיף לערכו כ-1.2% בהובלת פייסבוק, אפל וגוגל.

בזירת המאקרו בארה"ב אתמול, לפני פתיחת המסחר פורסם נתון הזמנות מוצרים בני קיימא, שטיפס ב-0.8% באפריל, בעיקר בשל עלייה בביקוש למוצרים צבאיים. עם זאת, הביקוש למוצרים אזרחיים ירד בחדות, כך לפי נתונים שפרסם הממשל. הצפי בשוק עמד על ירידה של כ-0.7% באפריל, לאחר עלייה של 3.6% במארס (נתון מעודכן). מדד הליבה, שאינו כולל את המוצרים הצבאיים, ירד ב-0.1% באפריל.

בהמשך, פורסם מדד קייס שילר, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. לפי הנתונים מחירי הבתים עלו ב-0.9% בחודש מארס, העלייה הראשונה מזה 5 חודשים. כמו כן ב-19 ערים עלו מחירי הבתים כאשר רק בניון-יורק ירדו המחירים. בשיעור שנתי מחירי הבתים עלו בקצב של 12.4% במארס, לעומת 12.9% בפברואר. האנליסטים בשוק צפו עלייה של 11.8% במארס.

ב-17:00 פורסם מדד בטחון הצרכנים לחודש מאי, שטיפס לרמה של 83 נקודות, בהתאם לתחזיות המקודמות של האנליסטים. באפריל רשם המדד קריאה של 81.7 נקודות. לפי המדד, שיעור הצרכנים שמצפים כי ההכנסה שלהם תגדל במשך 6 החודשים הקרובים עלה ל-20.2%, הרמה הגבוהה ביותר מאז דצמבר 2007.

מניית LG Electronics זינקה כ-2% בסיאול לאחר שהחברה השיקה אמש את הטלפון החכם החדש שלה - ה-G3.