המגמה ממשיכה: פרטנר לוותה 250 מיליון שקל מהראל

פרטנר לא פירטה מי המלווה, אך ההערכות הן שמדובר בקבוצת הביטוח הראל ■ לפי ההסכם, ההלוואה תישא ריבית שקלית לא צמודה בשיעור שנתי של 4.95% והיא תיפרע לאורך חמש שנים בתשלומי ריבית וקרן רבעוניים משתנים

נמשכת המגמה של העמדת הלוואות פרטיות על ידי גופים מוסדיים לחברות עסקיות לצורך פיתוח עסקי או מחזור חוב קיים בתנאים משופרים. אחרי שלאחרונה דווח על הלוואות בהיקף של מאות מיליוני שקלים שאישרו המוסדיים לכל אחת מהחברות אלביט מערכות, תעבורה, אלון גז, פורמולה וקבוצת עזריאלי, הפעם הלווה היא פרטנר.

חברת הסלולר דיווחה היום על התקשרות בהסכם הלוואה בסך 250 מיליון שקל עם קבוצת תאגידים מוסדיים. פרטנר לא פירטה מי המלווה, אך ההערכות הן שמדובר בקבוצת הביטוח הראל. פרטנר מציינת בהודעתה כי מטרת ההלוואה היא מחזור חוב קיים ו/או מימון פעילותה השוטפת.

לפי ההסכם, ההלוואה תישא ריבית שקלית לא צמודה בשיעור שנתי של 4.95% והיא תיפרע לאורך חמש שנים בתשלומי ריבית וקרן רבעוניים משתנים. מדובר בהלוואה שאינה מובטחת בשעבודים כלשהם, אך פרטנר מתחייבת להתניות פיננסיות (קובננטס) מסוימות, שהן זהות להתניות בהסכמי הלוואה בנקאיים שבהם התקשרה בעבר. מדובר בין היתר על יחס חוב ל-EBITDA על בסיס שנתי, שלא עולה על 4. בסוף 2013 עמד יחס החוב ל-EBITDA של פרטנר על 3.2.

גם העילות להעמדת ההלוואה מהראל לפירעון מיידי זהות להסכמי הלוואה קודמים. לפרטנר יש זכות לפרוע את ההלוואה מיידית בכפוף לתשלום עמלת פירעון מוקדם.

בסוף הרבעון הראשון עמד החוב נטו של פרטנר על 2.8 מיליארד שקל, ירידה של 773 מיליון שקל מהרבעון המקביל, ושל 151 מיליון שקל מהרבעון הקודם. לחברה היו בקופה מזומנים והשקעות בהיקף 620 מיליון שקל, וההתחייבויות בגין הלוואות בנקאיות לזמן קצר עמדו על 333 מיליון שקל.

הראל, שאת השקעותיה מנהל אמיר הסל, ביצעה עסקאות רבות של אשראי פרטי ולא סחיר. מדובר באפיק השקעות צומח בקרב הגופים המוסדיים הגדולים, בין היתר על רקע הריביות והמרווחים הנמוכים מאוד בשווקים הסחירים.