נעילה חיובית בוול סטריט: S&P 500 שבר שיא נוסף

לראשונה מאז 2011: כלכלת ארה"ב התכווצה בקצב של 1% ברבעון הראשון של השנה ■ תביעות האבטלה השבועיות - ברמה הנמוכה מאז אוגוסט 2007 ■ אפל חתמה אמש על העסקה לרכישת Beats

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות קלות, כאשר מדד ה-S&P טיפס לשיא חדש, ברמה של 1,920 נקודות. זאת, חרף אומדן התמ"ג השני שהצביע על התכווצות כלכלת ארה"ב ב-1% ברבעון הראשון, לראשונה מאז 2011. באירופה ננעל המסחר במגמה מעורבת.

אתמול ננעלו המדדים בירידות שערים קלות, לאחר שמוקדם יותר השבוע מדד ה-S&P 500 טיפס לשיא חדש ברמה של 1,911 נקודות, בעוד מדד הנאסד"ק התחזק לשיא של 13 שנים.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של בית ההשקעות קולמקס מציין היום כי "רמת התנודתיות ממשיכה לעלות, המשך סבירות עולה לתנודה חדה. למרות העוצמה היחסית שמציגים השווקים אשר ממשיכים להתבסס סביב ציר כל הזמנים מורגשת עליה הדרגתית בפרמיות הסיכון על השוק לקראת פרסום נתוני המאקרו היום".

גולת הכותרת היום היא פרסום אומדני התמ"ג המעודכנים לרבעון הראשון של השנה. הנתונים הדהימו את האנליסטים והצביעו על התכווצות חדה בשיעור של 1% בתמ"ג ברבעון הראשון של השנה, הרבה מתחת לאומדן התמ"ג הראשון שהצביע על צמיחה בקצב של 0.1%. האנליסטים בשוק ציפו לצמיחה שלילית של עד כ-0.6%. זאת בעיקר בשל מזג האוויר הקשה שהשפיע על פעילות הייצור ושוק העבודה. ברבעון השני, לשם השוואה, התחזיות בשוק עומדות על קצב צמיחה שנתי של יותר מ-3%.

במקביל התפרסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שירדו ב-27 אלף לרמה של של 300 אלף, הרמה הנמוכה ביותר מאז אוגוסט 2007. אנליסטים בשוק ציפו לירידה מתונה יותר לרמה של 321 אלף.

אחרי פתיחת המסחר התפרסמו נתוני מכירות הבתים בהמתנה, שעלו בשיעור של 0.4%, מתחת לצפי בשוק שעמד על עלייה של 1.1%.

ג'פרי לאקר, ראש שלוחת הפדרל ריזרב בריצ'מונד, אמר היום ל-CNBC כי העלאת הריבית הראשונה בארה"ב תתרחש במהלך הרבעון השני של שנת 2015. עוד אמר לאקר כי "סביר להניח צמיחה בקצב של 3%-4% ברבעון השני של השנה". זאת, לאחר שהיום פורסם כי הכלכלה האמריקנית האטה ב-1% ברבעון הראשון, על פי האומדן השני של התמ"ג. עם זאת, ציין לאקר, "לפד לא תהיה תמונה מלאה בנוגע לכלכלה עד מאוחר יותר השנה".

לאקר התייחס גם לנפילה לאחרונה בתשואות על האג"ח האמריקניות, ואמר כי הסיבה לכך עדיין אינה ברורה, אך ציין כאפשרויות לכך את האכזבה מהתחזיות הכלכליות והצפי להקלה כמותית באירופה. לדברי לאקר, הירידה בקצב הצמיחה אינה דאגה בכיוון הזה, משום שישנם פקטורים רבים, לטענתו, שיהפכו את התמונה ברבעון השני, כאמור.

אפל עמדה במוקד לאחר שאמש לאחר המסחר הודיעה באופן רשמי כי חתמה על העסקה לרכישת חברת Beats Electronics, המשווקת אוזניות ייחודיות ומספקת שירות מוזיקה בסטרימינג .

מניית פאלו אלטו נטוורקס של היזם ניר צוק, זינקה בשיעור חד לאחר שדיווחה אמש לאחר נעילה המסחר על רווח נקי של 11 סנט למניה על הכנסות של 15.7 מיליון דולר, בעוד אנליסטים בשוק ציפו לרווח של 10 סנט על הכנסות של 146.1 מיליון דולר.

חברת אברקומבי אנד פיץ' דיווחה לפני פתיחת המסחר כי ההפסד שלה ברבעון הראשון של השנה התרחב לרמה של 23.7 מיליון דולר או 32 סנט למניה, לעומת 7.2 מיליון דולר או 9 סנט למניה. המכירות נפלו ב-2% ל-822 מיליון דולר. אנליסטים בשוק ציפו להפסד של 19 סנט למניה.

חברת קוסטקו דיווחה על עלייה ברווח לרמה של 473 מיליון דולר או 1.07 דולרים למניה. ההכנסות טיפסו ב-7% לרמה של 25.79 מיליארד דולר. אנליסטים בשוק ציפו לרווח של 1.09 דולרים למניה על הכנסות של 25.75 מיליארד דולר.