חברת האורתופדיה פרמיה ספיין מגייסת 10 מיליון ד'

פרמיה מפתחת ומשווקת מפרק מלאכותי לעמוד השדרה ■ החברה רושמת מכירות של כ-5-8 מיליון שקל, לאחר שנתיים של מכירות

חברת האורתופדיה פרמיה ספיין (לשעבר Impliant) גייסה כ-7 מיליון דולר מתוך סבב גיוס של 10 מיליון דולר שנערך בימים אלה, כך נודע ל"גלובס". הסבב הוא ממשקיעים קיימים וחדשים.

פרמיה מפתחת ומשווקת מפרק מלאכותי לעמוד השדרה. ל"גלובס" נודע כי החברה רושמת מכירות של כ-5-8 מיליון שקל, לאחר שנתיים של מכירות. החברה פעילה כיום באנגליה, גרמניה, אוסטריה, איטליה וישראל.

פרמיה ספיין גייסה כ-55 מיליון דולר כשהייתה עדיין Impliant, אך משקיעיה (לרבות קרנות ההון סיכון ג'מיני, אינומד, 7healthventuires ,Advent ו-Radius), ויתרו עליה והיא נמכרה בסכום של כמה מיליוני דולרים לקבוצת רוכשים בראשותו של המנכ"ל רון זכר. החברה נמכרה מכונס נכסים, כך שלמשקיעים הקודמים אין כיום אחזקות.

הקבוצה החדשה גייסה 10 מיליון דולר לחברה, לפני הסבב הנוכחי.

הגיוס הקודם אפשר ביצוע של ניסוי קליני בארה"ב, בו נבדק המוצר ביותר מ-60 חולים במשך שלוש שנים. בניסוי השווה המוצר לקיבוע קלאסי. לפני שבועיים הגיעו התוצאות אשר הראו כי המוצר טוב מן הקיבוע הקלאסי בפרמטרים כמו כאב רגליים, כאב גב ותפקוד כללי, כך לדברי החברה.

למוצר עדיין אין אישור שיווק בארה"ב, והחברה נערכת כרגע להיכנס לניסוי גדול עוד יותר מן הנוכחי, שאמור להיות האחרון לפני שיווק. היא מאמינה כי תוכל להתחיל בניסוי בראשית 2015, וכי ניתן לממנו באמצעות הגיוס הנוכחי.

הגיוס הנוכחי ישמש גם להרחבת היקף הפעילות באירופה, על ידי גיוס אנשי מכירות נוספים, וכן מקווה החברה להתחיל למכור באסיה כבר ב-2015, תוך הסתמכות על תוצאות הניסוי הנוכחי.

בעבר אמר מנכ"ל החברה רון זכר, כי המשקיעים הקודמים בחברה התמקדו מדי בשוק האמריקני, אך האסטרטגיה של פניה בעיקר לשוק זה, לא צלחה בשל המשבר הכלכלי של 2008, בשילוב עם החמרת הרגולציה לתחום המכשור הרפואי שהתרחשה באותו הזמן. כשרכש זכר את החברה, הוא הפנה יותר מאמצים לאירופה ואסיה, ורק כעת מסתער על הניסוי הקליני היקר בארה"ב.

בתקופה בה לא ניהל את אימפליאנט וטרם רכש אותה, ניהל זכר את חברת SI Therapies, שהוקמה בקבוצת ארן מו"פ ונמכרה לענקית המכשור הרפואי בוסטון סיינטיפיק ב-29 מיליון דולר. חלק מן האקזיט מימן לזכר את חלקו ברכישת החברה.