בנק לאומי: להקטין באופן מדוד חשיפה לאפיק המניות בחו"ל

הסיבה כפולה: נתוני מאקרו מעורבים בחו"ל בשילוב עם רמת תמחור גבוהה במקצת בשוק המניות העולמי ■ במקביל, ממליצים בלאומי להגדיל חשיפה לשווקים המתעוררים

בנק לאומי ממליץ היום (ו'), במסגרת הסקירה השבועית, להקטין באופן מדוד את החשיפה לאפיק המניות בחו"ל. הסיבה כפולה: נתוני מאקרו מעורבים בחו"ל בשילוב עם רמת תמחור גבוהה במקצת בשוק המניות העולמי. יחד עם זאת, עדיין מומלצת חשיפה גבוהה לאפיק.

במקביל להקטנת החשיפה לאפיק המנייתי בחו"ל, ממליצים בלאומי על הגדלת משקל החשיפה לשווקים מתעוררים על חשבון השווקים המפותחים. להערכת כלכלני הבנק, התמחור האטרקטיבי באופן יחסי של מדדי המניות בשווקים אלו, עשוי להביא לתשואות יתר במידה והעליות בשוקי המניות העולמיים ימשכו.

"בחודשים האחרונים המלצנו להקטין באופן משמעותי את משקל האג"ח הקונצרני המקומי בתיק ההשקעות. זאת, לאור הצמצום המתמשך ברמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל כך שלהערכתנו רמה זו כבר אינה משקפת באופן מספק את הסיכון. מומלצת חשיפה מצומצמת בלבד לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ומח"מ קצר (עד 3 שנים)", נכתב עוד.

בבנק לאומי ממליצים עוד על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים). הראלי בחלק הארוך של העקומים (שקלי+צמוד) מגדיל את הסיכון בהחזקת פלח זה.