סאנפלאואר רכשה רישיונות להקמת עד 5 חוות רוח בפינלנד

החברה מעריכה שעלות ההקמה של חוות הרוח תהיה בסך של כ-1.6 מיליון אירו למגה וואט, כאשר העלות הכוללת תלויה בהיקף הרישיונות שירכשו

טורבינת רוח / צילום: רויטרס
טורבינת רוח / צילום: רויטרס

חברת סאנפלאואר , הפועלת בתחום האנרגיות המתחדשות, מרחיבה את פעילותה באירופה בתחום הרוח.

החברה חתמה על הסכם, באמצעות חברת בת המוחזקת בשיעור של 82%, לרכישת רישיונות להקמת חוות רוח בהיקף כולל של עד כ-100 מגה וואט בפינלנד (עד 5 חוות רוח בהיקף של כ-20 מגה וואט כל אחת).

התמורה בגין רכישת הרישיונות הינה בסך של 50,000 אירו לכל מגה וואט, כאשר הסכום הכולל מוערך בכ-5 מיליון אירו לפני מע"מ.

החברה מעריכה שעלות ההקמה של חוות הרוח תהיה בסך של כ-1.6 מיליון אירו למגה וואט, כאשר העלות הכוללת תלויה בהיקף הרישיונות שירכשו. החוות צפויות להיות מוכנות להקמה במהלך השנתיים הקרובות.

במסגרת הפעלת חוות הרוח, הממשלה הפינית תעניק הטבה לתקופה של עד 12 שנה לפרויקטים בהיקף כולל שלא יעלה על 2,500 מגה וואט. סאנפלאואר תקבל לאחר השלמת הקמתן של חוות הרוח את מחיר החשמל בשוק ובנוסף השלמה להפרש בין מחיר השוק למחיר המטרה אשר נקבע על ידי הממשלה הפינית.

מחיר המטרה נקבע על סך של 8.35 אירו סנט לקילו וואט שעה אבל עד לתום שנת 2015 יוענק מחיר מטרה גבוה יותר בסכום של 10.53 אירו סנט לקילו וואט שעה. ההפרש בין מחיר המטרה למחיר השוק יחושב על בסיס מחיר שוק שלא יפחת מ-3 יורו סנט לקילו וואט שעה. מחיר השוק נכון להיום הנו 4.36 יורו סנט לקילו וואט שעה.