אמניר וק.מ.מ נבחרו להפעיל את תחנות המיחזור לאריזות של תאגיד תמיר זכו במכרז ליישום חוק האריזות ויקימו מתקנים בהיקף 25 מיליון שקל

ק.מ.מ מפעלי מיחזור ואמניר שרותי סביבה שמקבוצת ויאוליה יקימו ויפעילו עבור תאגיד המיחזור תמיר שני מתקנים למיון של פסולת אריזות. המתקן הראשון יוקם בידי ק.מ.מ בראשון לציון, וזה של אמניר יוקם בעפולה. התאגיד תמיר הוקם בידי התעשיינים והיבואנים כדי ליישם את חוק האריזות, שבמסגרתו עליהם לפעול למען איסוף ומיחזור אריזות של מוצרים שנמכרים בשוק.

החברות נבחרו בתום הליך תחרותי שעליו הכריז תמיר לפני כשבעה חודשים, כחלק מהרחבת הפעילות שלו בתחום מיחזור האריזות. כיום לתאגיד הסכם התקשרות עם 135 רשויות מקומיות ועם כ-830 יבואנים ויצרנים. בכ-20 מבין הרשויות המקומיות שכבר התקשרו עם התאגיד פוזרו כ-23 אלף פחי אשפה כתומים המשמשים לאיסוף של פסולת אריזות. בתאגיד מעריכים, כי עד סוף השנה כמיליון מתושבי ישראל יפרידו את פסולת האריזות, ובכך יגדילו באופן ניכר את נפח הפעילות של התאגיד.

הקמת המתקנים החדשים עתידה לתת מענה לצרכים אלה: "צעד זה מהווה קפיצת מדרגה בכל הקשור ליישום חוק האריזות בישראל והוא יאפשר לנצל באופן טוב יותר את האשפה המופרדת. הספקים שנבחרו הם בעלי ניסיון רב בתחום הטיפול בפסולת למחזור", אמר מנכ"ל תמיר, קובי דר. על פי הערכות שהועלו בעבר בתאגיד, היקף ההקמה של המתקנים החדשים הוא כ-20-25 מיליון שקל והיקף ההתקשרות של התאגיד עם שתי החברות לשנה הראשונה - כ-4 מיליון שקל. בתמיר אמרו היום כי שני המתקנים יופעלו בהתבסס על טכנולוגיות חדישות לזיהוי אופטי והפרדה בליסטית של פסולת אריזות ברמה המשתווה לזו של מתקנים למיחזור אריזות באירופה.

בתוך כך, המשרד להגנת הסביבה הודיע כי יקצה כ-50 מיליון שקל למיחזור של פסולת בניין בקול קורא שפרסם לאחרונה. תוכנית זו כוללת גם שדרוג של מתקני מיחזור קיימים בתחום פסולת הבניין. בישראל פועלים כיום 13 מתקני מחזור לסוג פסולת זה וכולם בבעלות פרטית.