המוזיקאי Wiil.i.am שוקל להשקיע ב-5 סטארט-אפים ישראליים

הראפר השקיע בחברת האוזניות ביטס שנמכרה לאפל בשבוע שעבר תמורת 3.2 מיליארד דולר והוא מייעץ בנוסף לאינטל בתחום החדשנות

המפיק המוזיקלי והמוזיקאי Will.i.am, חבר להקת הבלאק אייד פיז האמריקנית, נפגש היום עם חמש חברות סטארט-אפ ישראליות, שבהן הוא עשוי להשקיע בעתיד. לא מדובר בפעם הראשונה שבה הזמר מגלה עניין בטכנולוגיה - בשנים האחרונות הוא שימש כדירקטור לחדשנות באחד מצוותי החשיבה של אינטל ובנוסף הוא אחד המשקיעים הראשונים בחברת האוזניות Beats של הראפר והמפיק ד"ר דרה, שנמכרה בשבוע שעבר לאפל תמורת 3.2 מיליארד דולר.

Will.i.am פגש את החברות הצעירות בפירמת ראיית החשבון והייעוץ Deloitte בריטמן אלמגור זהר. רו"ח טל חן, שותף וראש מגזר ההיי-טק בפירמה, התייחס לביקור ואמר: "אנו פועלים כסקאוטר לשיתופי פעולה גלובליים של חברות טכנולוגיה ישראליות עם חברות Fortune 500 מהעולם ומצפון אמריקה בפרט. פעילות זו היא חלק משרות פיתוח עסקי בתחום ההיי-טק של הפירמה שבמסגרתו גם אירחנו בשבוע שעבר, ביחד עם אוניברסיטת סינגולרטי מארה"ב, נציגים בכירים מהחברות הרשיז (hershey's), טסקו (tesco), הרמן, וטטה".

במהלך היום פגש Will.i.am את חברת טונרה, שמנסה לפתח דרך חדשה ללימוד מוזיקה, חברת Wishi שעושה שימוש בחוכמת המונים לשירותי סטיילינג אישיים, חברת Guester ועם חברת fashioholic, שמפתחת פלטפורמת קמעונאות באמצעות משחקי מובייל חברתיים.

עוד חברה איתה נפגש Will.i.am היא ריפליי טכנולוגיות (replay technologies) המפתחת את טכנולוגיית ה-FreeD אשר מאפשרת הקלטה ושידור מזוויות חופשיות, כולל כאלה שבהן לא מוצבות מצלמות. "מטרת הפגישה הייתה ליצור שיתוף פעולה לעולמות מוזיקה, כמו לקליפים שהוא מפיק", אומר אורן יוגב, מנכ"ל ריפליי. "Will.i.am מאוד התלהב. הוא סגר איתנו על צילום 5 קליפים באמצעות הטכנולוגיה שלנו".

ריפליי הוקמה לפני שנתיים והיא זכתה בשנת 2013 באמי על טכנולוגיית שידור פורצת דרך. החברה גם ביצעה חלק משידורי האולימפיאדה בלונדון וגם הפקות של אולפני אן.בי.סי.

שעון חכם

Will.i.am ערך אתמול (א') אירוע מצומצם בנמל תל-אביב, בו הציג לסטארט-אפיסטים את השעון החכם שלו, עליו הוא עובד בצורה עצמאית. השעון עתיד לצאת לשוק בחודשים הקרובים. מדובר בשעון שיגיע עם מערכת הפעלה משלו. מטרת המפגש הייתה לגייס מפתחי אפליקציות ישראליים, שיציעו את הפיתוחים שלהם לפלטפורמה של השעון. השעון לא אמור להתחבר לסמארטפון בתקשורת אלחוטית, כמו שרוב השעונים החכמים פעילים, אלא לפעול כיחידה עצמאית, כאשר המשתמש יבצע את שיחות הטלפון באמצעות אוזניית בלוטות'.

תחום השעונים החכמים עדיין נמצא בחיתולים שלו, מוצרים של סוני וסמסונג עדיין לא זכו להצלחה ורוב הצרכנים עדיין לא יודעים איך לעכל את המוצר הזה. באירוע אתמול התייחס ארוכות will.i.am לשעון, אבל לא חשף יותר מדי פרטים. "זה מוצר cool, אני לא רוצה להגיד הרבה דברים עליו, כי זה יגיע בסוף ליו טיוב". הוא הוסיף כי "רוב מוצרי המחשוב הלביש לא נבנו על-ידי אנשים שבונים דברים שצרכנים נוהגים ללבוש. אני רוצה לחשוב על המוצר כמשהו שמישהו ילבש וזה גם אחת הסיבות שביטס מדהימה. אנשים בוחרים ללבוש מוצר של ביטס".

אחת היוזמות שמקדם Will.i.am כבר תקופה ארוכה, מתייחסת לשיפור הביצועים של המצלמה באייפון, זאת כחלק מיוזמת ה-i.am שלו לצרכנות אלקטרונית. בעבר התייחס Will.i.am בשיחה עם "גלובס" לנושא המחשוב הלביש.

"גוגל גלאס זה cool, אבל אני משווה את זה למה שרואים במלחמת הכוכבים", אמר, "אני חושב שב-10 השנים הבאות כולם יהיו עם סוג של קסדה עליהם. אני מאמין שהעתיד הוא שכולם מסתובבים עם מעין קסדה כי רוצים לראות כמה שכבות של מציאות, ובעצם גוגל גלאס מכוונים לכך שכולנו נראה כמו Darth Vader".