נתניהו: "שגיאה לתת לגיטימציה לממשלת האחדות הפלסטינית"

רה"מ יצא נגד החלטת ארה"ב להכיר בממשלה הפלסטינית שקמה אתמול ■ בשיחה עם נשיא צרפת אמר: "אף מדינה באירופה לא הייתה מוכנה שארגון טרור יהיה חלק מהממשלה שלה" ■ הפלסטינים קוראים לעולם ללחוץ על ישראל

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

המתיחות המדינית סביב ממשלת האחדות הפלסטינית נמשכת: ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום (ג') עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, ושב והדגיש כי "אף מדינה לא הייתה מוכנה שארגון טרור יהיה חלק מהממשלה שלה".

"ממשלת האחדות הפלסטינית שנשענת על ארגון הטרור חמאס היא צעד פלסטיני נגד השלום ובעד הטרור, ולכן שגיאה לתת לו לגיטימציה", הוסיף נתניהו, בביקורת על ארה"ב, שהצהירה כי תשתף פעולה עם ממשלת הטכנוקרטים החדשה.

כמו כן הביע ראש הממשלה הערכה לפעולה הנחושה של כוחות הביטחון הצרפתיים, שהביאה ללכידת המחבל החשוד בביצוע הפיגוע האנטישמי בבריסל. נתניהו הודה להולנד על המאמצים הצרפתיים בנושא, ועל "עמידתו העקבית והאיתנה נגד האנטישמיות".

נתניהו המשיך במאמצים הדיפלומטיים בראיון לסוכנות הידיעות AP, כאשר קרא לארה"ב להבהיר לאבו מאזן שהשותפות עם החמאס "אינה מקובלת". ראש הממשלה הבהיר כי הוא "מוטרד מאוד" מההחלטה האמריקאית בנושא.

חמדאללה: "ישראל פוגעת ביציבות הפוליטית באזור"

ראש ממשלת האחדות הפלסטינית, ראמי חמדאללה, כינס היום את ישיבת הקבינט הראשונה של הממשלה החדשה, ושיבח את החלטת ארה"ב לשמר את הקשרים המדיניים. לדבריו, ההחלטה הותירה את ישראל מזועזעת: "אנחנו משבחים את כל המדינות שתומכות בממשלה הזו, ומקווים לפתוח ערוצים נוספים עם ממשלות אחרות כדי לחזק את עמידותנו".

חמדאללה התלונן על המכשולים שישראל מציבה בפני הממשלה, לאחר שמנעה את הגעתם של שרי הממשלה מעזה לרמאללה. "אנחנו קוראים לקהילה הבינלאומית להכיר בנו ולסייע לנו להתגבר על האתגרים הפוליטיים שנובעים מהמדיניות הישראלית, שפוגעת ביציבות הפוליטית והכלכלית באזור.

"עזה היא חלק מארצנו, אז ברור שניסע אליה וממנה. כל השרים והנשיא ייסעו לעזה", הוסיף חמדאללה, שציין כי המסע יתבצע בזמן הקרוב דרך מצרים, על מנת לעקוף את המגבלות הישראליות.

"התמימות האמריקאית שוברת שיאים"

אתמול הביעו גורמים בישראל אכזבה מהודעת ארה"ב, שלדבריהם מכשירה שיתוף פעולה עם חמאס, ארגון שבמצעו מתנגד לעצם קיומה של ישראל. "אנחנו מאוכזבים עמוקות ממחלקת המדינה האמריקנית", נכתב בהודעה בשם גורמים מדיניים בישראל. "הממשלה הפלסטינית היא ממשלה המגובה על ידי חמאס, ארגון טרור המחויב להשמדתה של ישראל. אם הממשל האמריקאי רוצה לקדם את השלום, הוא צריך לקרוא לאבו מאזן לסיים את הברית עם חמאס ולחזור לשיחות שלום עם ישראל".

עוד הוסיפו הגורמים כי בעצם ההסכמה לפעול בשיתוף פעולה עם הממשלה הפלסטינית החדשה, הממשל האמריקאי "מאפשר לאבו מאזן להאמין כי זה מקובל להקים ממשלה עם ארגון טרור".

גם השר גלעד ארדן, חבר הקבינט הביטחוני-מדיני, התייחס להודעה האמריקאית וטען כי היא נובעת מתמימות אמריקנית. "לצערי, התמימות האמריקאית שוברת שיאים", אמר ארדן. "שיתוף פעולה עם חמאס, המוגדר בארה״ב כארגון טרור הרוצח נשים וילדים, אינו מתקבל על הדעת. הכניעה האמריקאית פעם אחר פעם לתכתיבים הפלסטיניים פוגעת קשות בסיכוי לשוב אי פעם למשא ומתן ותגרום לישראל לנקוט צעדים חד-צדדיים כדי להגן על אזרחיה מממשלת הטרור שהקים אבו מאזן".

הדברים שהציתו את התגובה הישראלית החריפה נאמרו אתמול על-ידי דוברת מחלקת המדינה, ג'ן סאקי, שבתדרוך עיתונאים הודיעה כי "בהתבסס על מה שאנחנו יודעים, אנחנו מתכוונים להמשיך ולעבוד עם הממשלה (הפלסטינית), אבל אנחנו נבחן היטב כדי להבטיח שהיא עומדת בעקרונות שאבו מאזן דיבר עליהם". במחלקת המדינה הבהירו כי ימשיכו לבחון את הרכב הממשלה החדשה ואת המדיניות שלה. "אם יהיה צורך, נשנה את המדיניות שלנו בהתאם", הבטיחה סאקי.