מתנתקות מהמערב: רוסיה וסין יקימו סוכנות דירוג משותפת

שתי המדינות הסכימו לכונן סוכנות לדירוג חוב משותפת במטרה להפסיק בהדרגה את התלות במוסדות הפיננסים המערביים ■ שר האוצר הרוסי: "אנו מאמינים כי הסוכנות תתפתח לרמות כאלה שההערכות שלה ימשכו מדינות אחרות"

עסקים עם סינים / צילום: shutterstock
עסקים עם סינים / צילום: shutterstock

רוסיה וסין החליטו להוציא לפועל תוכנית מגירה ישנה והסכימו לכונן סוכנות משותפת לדירוג חוב במטרה להפסיק בהדרגה את התלות של שתי המעצמות במוסדות הפיננסים המערביים, כך לפי הודעה שפרסם משרד האוצר הרוסי.

"תחילה, הסוכנות תבחן ותדרג השקעות רוסיות-סיניות במטרה למשוך משקיעים ממדינות אסייתיות נוספות", אמר בהצהרה לתקשורת אנטון סילואנוב, שר האוצר הרוסי. "בהדרגה, בהתאם להתקדמות ולסמכויות שיינתנו לה, אנו מאמינים כי הסוכנות תתפתח לרמות כאלה שההערכות שלה יימשכו מדינות אחרות".

משרד האוצר הרוסי לא מסר פרטים נוספים לגבי מסגרת הזמן או התנאים שבהם תוקם סוכנות דירוג שכזו, אך אנשים המקורבים לנושא טענו כי סוכנות הדירוג הסינית דגונג וכן מוסדות פיננסים רוסים יהיו מעורבים בהקמתה.

קבוצת מדינות ה-BRICS (ברזיל, רוסיה, הודו, סין ודרום אפריקה) דנו רבות על האפשרות להקים סוכנות דירוג חדשה שתפעל בכפוף לבנק המרכזי שלהן, מאחר והן העלו טענות קשות על כך שסוכנויות הגירוג המערביות, S&P, מודי'ס ופיץ', מתמקדות יותר מדי במדינות המפותחות ואינן מנתחות בצורה הוגנת את הכלכלות המתפתחות.