כדאי לדעת: 5 טעויות נפוצות שעושים המשקיעים ה"כבדים"

מחקר שערכה חברת הייעוץ העולמית deVere Group העלה כי הטעות הנפוצה ביותר בקרב משקיעים בעלי ממון היא פשוט חוסר גיוון מתאים בתיק ההשקעות ■ אילו עוד טעויות הם עושים?

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

משקיעים שהפרוטה מצויה בכיסם עושים את אותן טעויות שעושים משקיעים עם הון נמוך יותר, אך ההבדל הוא שהטעויות של המשקיעים העשירים פשוט עולות להם ביוקר. מחקר חדש שנערך בקרב משקיעים עשירים בכל העולם, חשף את 5 הטעויות הנפוצות ביותר בקרב המשקיעים המיליונרים.

המחקר, שנערך ע"י חברת הייעוץ העולמית deVere Group, התבסס על סקר של 880 משקיעים ברחבי העולם, עם הון מושקע של לפחות 1.5 מיליון דולר.

מהמחקר עולה כי הטעות הנפוצה ביותר בקרב המשקיעים העשירים היא פשוט חוסר גיוון בתיק ההשקעות, מתכון כמעט ודאי להפסדים כבדים. כ-23% מהנשאלים בסקר השיבו כי הטעות המהותית ביותר שלהם בהשקעות היא כישלון בהרכבת הגיוון המתאים בתיק ההשקעות.

הטעות השנייה הנפוצה ביותר בקרב המשקיעים המיליונרים היא השקעה ללא תכנון מקדים, כך עולה מהמחקר. 20% מהמשקיעים שהשתתפו בסקר השיבו כי החלטות השקעה המבוססות על רגש הן טעות מרכזית נוספת שהובילה אותם להפסדים כבדים, בעוד שכ-16% טענו כי הם לא עקבו אחר תיק ההשקעות שלהם. התמקדות בתשואות ההיסטוריות של הנכסים היא הטעות החמישית הנפוצה ביותר בקרב המשקיעים המיליונרים.

רק חלק קטן ממשתתפי המחקר טענו כי חוסר סבלנות, כניסה לשוק ברמות שיא או השקעה על בסיס עצות של מקורבים, כחלק מהטעויות הנפוצות שלהם.

"פיזור של ההשקעות הוא כלי חיוני ביותר לניהול סיכונים", אמר ניגל גרין, מייסד ומנכ"ל deVere בהתייחסו לטעות הנפוצה ביותר. "יחד עם זאת, חייבים לעשות זאת בצורה נכונה", הוא הוסיף. גרין ציין בנוסף כי השקעות ללא תוכנית מוקדמת הן מבחינתו הימורים.