חזית נוספת מול אפל: אמזון תשיק סמארטפון תלת-ממדי

מקורבים לנושא מסרו כי אמזון מפתחת את המכשיר בשיתוף עם פוקסקון ■ אנליסט: "מטרת המהלך של אמזון היא לא לעשות טונות של כסף ממכירות של טלפונים חכמים, אלא לגרום לאנשים להוציא יותר כסף באמזון באופן כללי"

בזוס / צילום: רויטרס
בזוס / צילום: רויטרס

חברת אמזון מתכננת להשיק בהמשך החודש טלפון חכם, כך על פי אדם המקורב לנושא. בכך תיכנס הקמעונאית המקוונת הגדולה בעולם לשוק המכשירים הניידים, שבו תתחרה בין השאר מול אפל וסמסונג.

אמזון צייצה אתמול בחשבון הטוויטר שלה כי היא עורכת אירוע בסיאטל ב-18 ביוני, שבו מנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, יחשוף מוצר. הציוץ כלל תמונה של מכשיר שחור ודק, ששמה של אמזון חקוק עליו בצבע כסף. מרי אסאקו, דוברת מטעם אפל, לא הגיבה.

טלפון חכם מתוצרת אמזון יחריף את התחרות עם אפל, המייצרת את מכשיר האייפון. החברות הופכות למתחרות יותר ויותר ישירות בתחום המכשירים כמו מחשבי טאבלט וכן בתחום שירותי אינטרנט הכוללים בידור מקוון.

תחום המכשירים הניידים נמצא במוקד המאמץ הזה, שכן מספר האנשים הנושאים איתם גאדג'טים כדי לבצע פעולות ממוחשבות תוך כדי תנועה הולך וגדל.

"זהו מהלך מצד אמזון שמטרתו לתקוע יתד בקטגוריית המכשירים הנפוצה ביותר שיש", כך אומר ג'ן דוסון, אנליסט בתחום ענף הטכנולוגיה המנהל את פירמת המחקר והייעוץ Jackdaw.

בהודעה של אמזון התבקשו לקוחות, מפתחים ועיתונאים לבקש הזמנה אם ברצונם להשתתף באירוע. סרטון שצורף לציוץ הראה אנשים המניעים את ראשם כדי להתבונן במכשיר שנמצא מעט מחוץ לתחום הראייה שלהם, מזוויות שונות. הדבר מרמז לכך שלטלפון עשויות להיות יכולות תלת ממד, תכונה שעליה דיווח הוול סטריט ג'ורנל לפני זמן מה.

בלומברג דיווחה בשנת 2012 כי אמזון מפתחת טלפון חכם המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל. מקורבים לנושא מסרו כי אמזון מפתחת את המכשיר בשיתוף עם חברת פוקסקון.

אמזון נכנסת לשוק הטלפון החכמים, שגדל ב-21% בשנה שעברה, והיקפו הגיע ל-338.3 מיליארד דולר, כך על פי חברת המחקר IDC. במונחים של מסירת מכשירים, סמסונג שלטה בשוק ברבעון הראשון של שנה זו, עם נתח שוק של 31%. נתח השוק של אפל הסתכם בכ-15%.

"להוציא יותר כסף"

טלפון חכם ירחיב את טווח המכשירים של החברה, ויחזק את מגוון המוצרים שלה מעבר לספרים דיגיטליים, שירים וסרטים. הגאדג'טים של החברה כוללים את קוראי הספרים הדיגיטליים קינדל ו-Fire. באפריל השיקה אמזון ממיר טלוויזיה במחיר של 99 דולר לצורך צפייה בתוכניות וסרטים, ששמו Fire TV.

החברה, שלה שולי רווח רזים ביותר, שעוררו תהיות בקרב משקיעים, הראתה שהיא מוכנה להפסיד כסף על חומרה כדי להרוויח אחר כך ממכירות של תוכן בידורי כמו סרטים ומוזיקה, או רכישות מהחנות של אמזון.

"מטרת המהלך של אמזון היא לא לעשות טונות של כסף ממכירות של טלפונים חכמים, אלא לגרום לאנשים להוציא יותר כסף באמזון באופן כללי", אומר דוסון.