בנק לאומי: לשמור על חשיפה גבוהה למניות, בדגש על חו"ל

עוד בהמלצות: הגדלת משקל החשיפה לשווקים מתעוררים על חשבון השווקים המפותחים ולהימנע מאג"ח ממשלתיות של ארה"ב, גרמניה ויפן

סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי
סניף בנק לאומי, כספומט / צלם: תמר מצפי

בבנק לאומי ממליצים היום (ו'), במסגרת הסקירה השבועית, לשמור על חשיפה גבוהה לאפיק המנייתי, בדגש על מניות חו"ל. עם זאת, מציינים בלאומי, הסיכון באפיק המנייתי עולה ככל שנמשכת העלייה במכפילי הרווח, כשקצב הצמיחה המתון בישראל יקשה על הפירמות המקומיות להציג גידול משמעותי ברווחים בשנה הקרובה.

בנוסף, ממליצים כלכלני הבנק על הגדלת משקל החשיפה לשווקים מתעוררים על חשבון השווקים המפותחים. להערכתם, התמחור האטרקטיבי באופן יחסי של מדדי המניות בשווקים אלו, עשוי להביא לתשואות יתר במידה והעליות בשוקי המניות העולמיים ימשכו.

בלאומי מוסיפים עוד המלצה: להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן). בנוסף, ממליצים על החזקה נמוכה בלבד של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בחלק הנמוך של דירוגי ההשקעה ומח"מ בינוני-קצר.

ביחס לישראל, הרי שבבנק לאומי ממליצים על חשיפה גבוהה לאג"ח ממשלת ישראל תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים), כרכיב הגנתי בתיק ההשקעות. "הראלי שנרשם בחלק הארוך של העקומים (שקלי+צמוד) מגדיל את הסיכון בהחזקת פלח זה. באפיק הקונצרני יש להחזיק חשיפה נמוכה, ולהתמקד בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים ובעלות מח"מ קצר (עד 3 שנים)", נכתב.