דיווח: מיקרוסופט נפגשה עם בבילון ופריון - בדרך לשת"פ?

מיקרוסופט ערכה פגישות עם בבילון במטרה לשתף פעולה בניסיונות לנהל בצורה המיטבית את תופעת הפרסומות הקופצות, pop-ups

נועם לניר, זכיית בבילון בפרס גינס כתוכנת התרגום הפופולארית בעולם / צילום: איתן ריקליס
נועם לניר, זכיית בבילון בפרס גינס כתוכנת התרגום הפופולארית בעולם / צילום: איתן ריקליס

על פי דיווח בארה"ב בסוף השבוע האחרון, ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט ערכה פגישות עם בבילון במטרה לשתף פעולה בניסיונות לנהל בצורה המיטבית את תופעת הפרסומות הקופצות, pop-ups.

על פי הדיווח, מיקרוסופט נפגשה עם חברות ישראליות נוספות כגון איירון סורס, שניהלה מגעים למיזוג עם בבילון, ופריון, אשר מיזגה לתוכה את חטיבת הכלים של קונדואיט.

תופעת הפרסומות הקופצות מרגיזה גולשים רבים, אשר על צג המחשב שלהם צצים לפתע חלונות פרסום שהם לא ביקשו לפתוח. לחברות ענק כמו McAfee או Symantec, ואף למיקרוסופט עצמה, יש פתרונות האמורים לחסות את החלונות הקופצים הללו, אך מאידך ה-pop-ups מהוות מנועי צמיחה של הכנסות, וחלקם לגיטימיים, ולכן ישנו ניסיון בלתי פוסק לפתח מעקפים שיאפשרו את התופעה.

על פי חברת ניהול המידע OPSWAT, לתוכנה של מיקרוסופט, Security Essentials, נתח שוק של 22% ברבעון הראשון של השנה. על פי מקורות המקורבים לעניין, יחד עם 3 חברות שכבר הסכימו להצטרף למיקרוסופט, נתח השוק יזנק ל-44%.

אותן חברות יהיו חלק מרשימה של ספקי תוכנה מורשים של מיקרוסופט, וסט הנהלים באמצעותו תנהל מיקרוסופט את ה-pop-ups ייכנס לתוקפו כבר בתחילת יולי השנה. אותו סט יחייב את הספקיות של מיקרוסופט לאפשר למשתמשים לסגור בקלות את ה-pop-ups, לזהות את התוכניות שאיפשרו את הופעתם ואמצעים פשוטים להסרת אותן תוכניות מהמחשב האישי. בתמורה, מיקרוסופט לא תסמן תוכנות מאותן ספקיות כ"זבל" או פיראטיות.