אנטרופי ממליצה לאשר שכר של עד כ-6.3 מ' ש' לפרשר

דירקטוריון מזרחי-טפחות אישר לפרשר שכר המורכב משכר בסיס של כ-2.2 מיליון שקל, מענק שנתי של עד כ-1.5 מיליון שקל, תשלום מבוסס מניות של עד לכ-1.5 מיליון שקל ותשלומים נוספים כגון הפרשות סוציאליות

חברת הייעוץ אנטרופי המליצה לאשר שכר של עד כ-6.3 מיליון שקל למנכ"ל בנק מזרחי טפחות. ההצבעה על חבילת התגמול של אלדד פרשר, שאושרה בדירקטוריון הבנק, תתבצע מחר בעת אסיפת בעלי מניות הבנק.

הדירקטוריון אישר לפרשר שכר שנתי בעלות של כ-6.3 מיליון שקל המורכב משכר בסיס של כ-2.2 מיליון שקל, מענק שנתי של עד כ-1.5 מיליון שקל המותנה ביעדים כמותיים, תשלום מבוסס מניות של עד לכ-1.5 מיליון שקל ותשלומים נוספים כגון הפרשות סוציאליות.

נזכיר כי בסוף השבוע פרסם משרד האוצר תזכיר חוק שכר בכירים, שיוחל על הגופים הפיננסיים החל משנת 2015. לפי הצעת האוצר שכר לנושא משרה בכירה או עובד בגוף פיננסי, כולל בנקים, בתי השקעות, חברות ביטוח וקרנות, העולה על 3.5 מיליון שקל בשנה, יהיה טעון אישור של ועדת תגמול, דירקטוריון ואסיפה כללית.

הצעת החוק קובעת כי במקרה שגוף פיננסי נדרש למנות דירקטורים חיצוניים או בלתי תלויים האישור יהיה טעון הסכמת רובם. עוד קובע החוק המוצע כי במקרה שהגוף הפיננסי הוא חברה ציבורית, הליך אישור עסקה כאמור יהיה בהתאם להוראות חוק החברות, אשר קובע מנגנון של רוב מיוחס מקרב בעלי מניות המיעוט. להתקשרות עם נושא משרה בכירה או עובד שנעשתה בלא קבלת האישורים הנדרשים לא יהיה תוקף.

מאנטרופי נמסר כי "חוות-הדעת פורסמה ב-29 במאי עוד לפני פרסום תזכיר החוק של האוצר וכי אנטרופי תכנס בשבועות הקרובים את פורום מדיניות ההצבעות במטרה לדון בהשלכות של טיוטת תזכיר החוק של האוצר וככל שיגובשו שינויים תשונה מדיניות ההצבעות שלה".

עוד נמסר מאנטרופי כי החברה עדכנה אתמול את לקוחותיה בזו הלשון: "בהמשך לפרסומו של טיוטת תזכיר החוק בסוף השבוע האחרון ע"י האוצר בנושא הגבלת שכר בכירים אנו מעוניינים לעדכנכם כי אנו בוחנים לעומק את טיוטת תזכיר זה וככל שיידרשו שינויים במדיניות ההצבעה של אנטרופי בהקשר לשכר הבכירים בגופים הפיננסים אנו נעדכנכם בנידון ונבצעם לאחר שיקול דעת מעמיק. כידוע, מדיניות ההצבעות של אנטרופי אשר גובשה בשיתוף פעולה עם לקוחותינו המוסדיים, נציגי החברות ונציגי אקדמיה בכירים, מסתמכת בין היתר על דרישות הרגולטור ומכיוון שכך, אנו נדרשים לבחון לעומק כל שינוי שכזה. שינויים אלה, ככל שיוחלט לבצעם יקבלו ביטוי בחוות-דעת שנפרסם עוקב למועד השינוי ככל שתזכיר החוק יאושר במועד כניסתו לתוקף".