מחשבי מקבוק אייר ב-4,700-9,000 שקל - שווה?

איי דיגיטל מקימה חנויות זמניות באוניברסיטאות ■ האם הנחה של 10% תגרום לסטודנטים לקנות?

קטגוריית מחשבי המק עדיין לא הוכיחה את עצמה בישראל, בעיקר בגלל מחירם הגבוה בארץ ובשל הצורך ללמוד מערכת הפעלה חדשה. עד לאחרונה בלט גם העדרו של מעבד תמלילים טוב בעברית.

בימים אלה מנסה רשת איי דיגיטל, יבואנית מוצרי אפל בארץ, לקדם את מכירות מחשבי המק בקרב סטודנטים, מתוך הנחה שהקהל הצעיר הזה יאמץ את המוצרים האלה לטווח רחוק. החברה מקימה חנויות פופ-אפ ניידות הממוקמות בקמפוסים שונים. היום למשל נפתחה היום (ב') בקמפוס אוניברסיטת תל אביב למשך שלושה ימים, ובה הדרכות של דגמי מק במטרה לאפשר לסטודנטים להיחשף לתוכנות התמיכה שבעברית, כמו Pages (הגרסה של אפל לוורד). שבוע לאחר מכן (16-18 ביוני) תצפין לטכניון שבחיפה.

אלא שהמחירים עדיין גבוהים. הרשת מציעה בחנויות הפופ אפ 10% הנחה על המחשבים, כולל תיק במתנה - למי שיציג תעודת סטודנט. אלא שהמחירים עדיין לא ממש נגישים לסטודנטים, אפילו כשלא מדובר בדגמי הקצה היקרים של החברה. כך למשל ניתנת הנחה של 580 שקל על דגם מקבוק אייר עם מסך 13 אינץ', שנמכר ב-5,220 שקל במקום ב-5,800 (מעבד במהירות 1.4 ג'יגה הרץ מסוג i5 של אינטל, זיכרון 4 ג'יגה וזיכרון אחסון של 128 ג'יגה).

דגם מקבוק פרו עם מסך בגודל 13 אינץ' והטכנולוגיה החדשה של החברה - רטינה, נמכר בהנחה של 650 שקל - 6,000 שקל במקום 6,650 שקל (מעבד i5 של אינטל במהירות 2.4 ג'יגה הרץ, 3 ג'יגה זיכרון ונפח אחסון של 128 ג'יגה).

בשורה התחתונה, איי דיגיטל אמנם מאפשרת ללקוחות לרכוש דגמים בחנויות הפופ אפ ב-3,600 שקל עד 4,000 שקל, אבל מדובר בדגמים עם מסך קטן (11 אינץ') ולא תמיד עם החומרה הכי חדישה. נזכיר כי רק לפני שבוע התגאה מנכ"ל אפל טים קוק בכך שמכירות של מחשבי המק עלו ב-12% בזמן שתעשיית מחשבי ה-PC ירדה ב-5%.

לאיי דיגיטל יש הזדמנות אמיתית לקדם את קטגוריית המק בישראל, בזמן שתעשיית מחשבי ה-PC סובלת. חנויות פופ אפ הן צעד יפה אך לא מספיק, במיוחד לאור ההנחה הלא גבוהה שאיי דיגיטל מציעה. כדי להפוך את מחשבי המק לאלטרנטיבה הגיונית יותר ולא רק כזו שמיועדת לאוכלוסיה אמידה מאוד, על איי דיגיטל להוריד מחירים.

מבצעי הסטודנטים של אפל
 מבצעי הסטודנטים של אפל