בזק: סיבים אופטיים בבתים - רק בהתאם לביקושים

החברה לא תגיב ל-200 מגה של הוט ולכניסתה של אנלימיטד ■ תחכה עד שב-2015 תפעיל טכנולוגיה חדשה שתאפשר לה לספק 1 ג'יגה ללקוחות על גבי קווי הנחושת

סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ
סיבים אופטיים / צילום: רפי קוץ

חברת בזק לא צפויה להגיב לכניסתה של חברת אנלימיטד (מיזם הסיבים האופטיים של חברת החשמל) לשוק וגם לא תגיב למהלכים של הוט בדבר שדרוג המהירות ל-200 מגה ול-500 מגה (חצי ג'יגה) בסוף השנה.

בזק תמתין עד שבשנה הבאה תושק טכנולוגיית ה-G.fast, ורק במידה ויתברר כי קיים ביקוש משמעותי בשוק לקצבים של מעל ל-100 מגה, היא תגיב לכך באמצעות השקת השירותים שלה על גבי הסיבים האופטיים ובחירת הטכנולוגיה הנכונה מבחינתה.

משיחות עם גורמים שונים, עולה כי בזק אינה מתרגשת יתר על המידה מהמהלכים האחרונים בשוק מצד מתחרותיה. היא לא מזהה ביקושים גבוהים לקצבים של הוט ל-200 מגה, והיא אינה רואה איום מצד אנלימיטד בטווח הקרוב.

כל עוד בזק ממשיכה למכור גישה לאינטרנט בקצב של עד 100 מגה, והביקושים לקצב זורמים בקצב מתון ללא הסתערות על השירות, אזי החברה לא רואה צורך בזירוז בהשקת מוצר מתחרה במהלך השנה הקרובה.

פתרון ה-G.fast שיהיה זמין בתחילת 2015, יאפשר לבזק לספק קצב של 1 ג'יגה על גבי חוטי הנחושת הקיימים. מבחינה זו מדובר מבחינתה בפתרון יעיל מאד שיאפשר לה להתחרות בפתרונות של הוט ואנלימיטד על גבי כבלי נחושת קיימים ומבלי שתצטרך להחליף את הקווים לסיבים אופטיים.

במקביל, החברה ממשיכה בהשקעה בפריסת סיבים אופטיים לבניינים, בתים ועסקים, אך היא לא מקבלת החלטה על הטכנולוגיה שתשמש להפעלתם. בזק בעניין הזה מבקשת לדחות את ההחלטה עד לרגע שבו תרגיש שהיא חייבת להפעילה, וזאת כאמור בהתאם להתפתחות הביקושים לקצבים גבוהים יותר. החברה תגיע למיליון בתי אב עם סיבים אופטיים עד סוף השנה ולמרות זאת היא לא מתכוונת להפעיל את השירות אלא כאמור בהתאם לביקושים.

בינתיים החברה ממשיכה לעבות בכל רחבי הארץ את היכולת להביא 100 מגה ללקוחות באמצעות טכנולוגיית הווקטורינג, שם מדובר על החלפת כרטיס בארון התקשורת שמאפשר להביא קצב גבוה יותר מבלי לקרב את ארון התקשורת לבית המנוי. על ידי כך היא מטייבת את שירות הגלישה ומבדלת אותו ממתחרותיה כיותר איכותי.