מניית היום: זינקה בחדות בעקבות מכירות ראשונות בארה"ב

אייסקיור דיווחה על מכירת שתי מערכות ראשונות של IceSense3 בארה"ב ■ הודיעה כי היא משנה את המודל העסקי ■ וגם, החברה בת של כן פייט סוגרת הפעילות בתחום "העין היבשה"

חזי הימלפרב / צלם: אבי כהן
חזי הימלפרב / צלם: אבי כהן

חברת אייסקיור, המפתחת ומשווקת מכשיר לחיסול גידולים שפירים וסרטניים באמצעות הקפאתם, הודיעה היום (ג') על שינוי המודל העסקי שלה בארה"ב: מעבר מהשאלת המערכות וגביית תשלום עבור שימוש, למכירה ישירה של מערכות. החברה מדווחת כי כבר מכרה שתי מערכות, האחת למפיץ והשנייה ללקוח סופי. המחיר פר מערכת לא נמסר. בעקבות ההודעה הגיבה מניית החברה בזינוק חד והחברה נסחרת לפי שווי של כ-33 מיליון שקל.

המערכות של אייסקיור מיועדות היום לטיפול בגידולים שפירים בשד, והחברה נערכת לניסוי גדול בטיפול גם בגידולים סרטניים בשד. עד היום מכירות החברה היו נמוכות יחסית, רק 1.2 מיליון שקל ב-2013, ובהתאם דשדש שווי החברה.

לדברי החברה, המעבר למודל של מכירת המכשיר במקום השאלתו, ושימוש במפיצים ולא רק בצוות מכירות עצמאי, יכול לשפר את השורה העליונה. "עכשיו כשהשוק מכיר אותנו, ניתן לגבות כסף עבור המכשירים", אומר מנכ"ל החברה, חזי הימלפרב.

מכירה באמצעות מפיצים אינה המודל הנחשב למועדף בשוק המכשור הרפואי בארה"ב.

הימלפרב: "נכון, מכירה דרך מפיצים בלבד אינה יעילה בארה"ב, ולכן בחרנו במודל משולב. לכל מפיץ כזה יש 20-30 אנשי מכירות, ואילו צוות המכירות הקטן אך העצמאי שלנו חיוני לחינוך השוק ולתמיכה לאחר מכירה".

המערכות שהתקנתם עד היום לא זכו לשימוש במידה שצפיתם?

"חלקן כן, וחלקן לא. המכונות שבהן נעשה פחות שימוש היו מוצבות באזורים שבהם אין שיפוי ביטוחי לפרוצדורה שלנו. היום כ-35% מהאוכלוסייה בארה"ב זכאית לפרוצדורה שלנו. זה עדיין לא מספיק, ואנחנו מקווים שהכיסוי יורחב".

כן פייט סוגרת פעילות

בתוך כך, אופתליקס, החברה הבת לתחום העיניים של חברת התרופות כן פייט, פרסמה אתמול "עדכון פעילות", שבמסגרתו הודיעה על סגירת הפעילות בתחום מחלת העין היבשה. החברה נכשלה בסוף 2013 בניסוי שלב III גדול בעין יבשה, אך ציינה כי תבצע ניתוח נוסף של הנתונים לראות אם התרופה מתאימה לתת-אוכלוסייה כלשהי מבין הנבדקים, אך בניתוח המעמיק לא נמצאה אוכלוסייה כזו.

כן פייט נסחרת לפי שווי של 135.8 מיליון שקל, ואופתליקס, שבה היא מחזיקה 83.2%, לפי 19.3 מיליון דולר.