קומברס צנחה ב-8.5% בעקבות דוחות חלשים

הכנסות תחום הבילינג, שקומברס סימנה כמנוע צמיחה, נפלו ב-25.4% ל-56.9 מיליון דולר, ורווחיותו נשחקה ■ שרפה ברבעון כ-36 מיליון דולר

קמפוס קומברס ברעננה / צילום: תכנון: אדריכל משה צור
קמפוס קומברס ברעננה / צילום: תכנון: אדריכל משה צור

דוחות רבעוניים חלשים שפרסמה חברת הטכנולוגיה קומברס, הובילו לנפילה חדה במניית החברה אתמול בנאסד"ק, והיא איבדה 8.5% במחזור מסחר גבוה מהממוצע. גם לאחר פרסום הדוחות הקודמים המניה נפלה, ומתחילת השנה היא רושמת תשואה שלילית של 41%, לעומת עלייה של 3.8% במדד נאסד"ק באותה תקופה.

קומברס (סימול: CNSI) נסחרת כעת בשווי של 512 מיליון דולר - השווי הנמוך ביותר בו נסחרה החברה מאז פיצולה מהחברה האם, קומברס טכנולוג'י, בסוף 2012.

קומברס פרסמה את דוחות הרבעון הפיסקאלי הראשון, שהסתיים בסוף חודש אפריל. הכנסות החברה נפלו ב-23.5% לכ-119 מיליון דולר, והיא עברה להפסד תפעולי של 13.8 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 7.8 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה ההפסד הנקי גדל ביותר מפי 4, כשהחברה הפסידה ברבעון 16.1 מיליון דולר (72 סנט למניה). קומברס "שרפה" ברבעון 35.6 מיליון דולר, ובסופו היו לה מזומנים ושווי מזומנים בסך 210 מיליון דולר.

קומברס פעילה בשני סגמנטים: הראשון הוא הבילינג (גבייה) והשני הוא שירותים דיגיטליים. בשני הסגמנטים נרשמה ירידה בהכנסות, אך הירידה בבילינג, שהחברה סימנה בשנים האחרונות כמנוע צמיחה, כואבת במיוחד. הכנסות תחום הבילינג נפלו ב-25.4% ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו ב-56.9 מיליון דולר, וגם הרווחיות בו נשחקה. במקביל, נרשמה ירידה של 21.7% בהכנסות משירותים דיגיטליים, אם כי שולי הרווח בתחום רשמו שיפור.

"תוצאות הרבעון הראשון הן אינדיקציה לשינוי המתמשך שעובר על קומברס", אמר פיליפ טרטבול, נשיא ומנכ"ל החברה. "הפירות של מאמצינו עדיין לא משתקפים במלואם בתוצאות הפיננסיות שלנו, אך אני מרוצה מההתקדמות שעשינו במיצוב החברה ובכיוון האסטרטגי שקבענו", הוסיף טרטבול.

נכון להיום, קומברס היא חברה אמריקאית ובשדרת הניהול שלה כבר אין מנהלים ישראלים בכירים. לפי הערכות, החברה מעסיקה בישראל כמה מאות עובדים.